Megdöbbentő, amit a magyar szakértők a TikTokról állítanak: mostantól teljesen más szemmel nézünk majd a platformra
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új tanulmánya rávilágít: minél gyakrabban használja valaki a TikTokot, annál nehezebben fogja felismerni az álhíreket - írja a hatóság közleménye alapján az MTI.
Górcső alatt az álhírfelismerési képesség
A szakértők kérdőíves felmérések és interjúk alapján azt vizsgálták, hogy a 13–25 éves fiatalokat mennyire befolyásolhatják a TikTok-tartalmak, mennyiben képesek a kritikus gondolkodásra és az álhírek felismerésére a közösségi médiában.
A megkérdezett fiatalok zöme a YouTube használatát tartja a leginkább elengedhetetlennek. Az eredmények alapján a válaszadók körében a YouTube-függés csaknem kétszer olyan erős, mint a Facebook-függés, míg a TikTokot viszonylag kevesen tartották nélkülözhetetlennek.
Ennek dacára a közösségimédia-platformok közül általánosságban utóbbi veszi el a legtöbb időt a válaszadók mindennapjaiból, és a legtöbbjük egy nap két óránál hosszabb időt is eltölt rajta. A tanulmány szerint kétszer annyi nő használja a TikTokot – és másfélszer annyi nő napi két óránál többet –, mint amennyi férfi.
A fiatalok álhírfelismerési képességét is elemezték: a legtöbb válaszadó önbevallása szerint úgy ellenőriz egy-egy TikTok-videóban látott állítást, hogy a teljes történetet elolvassa és más forrásban is utánanéz az abban szereplő információnak.
Futótűzként terjed a TikTokon ez az új ital, amiről úgy tartják, hogy villámgyorsan megszabadítja az embert a plusz kilóktól. De mit mondanak róla a szakértők?