Ezekkel az alkalmazásokkal jobb vigyázni: ők a legnagyobb adatrablók

Kiderült, melyek azok az alkalmazások, amik a legtöbb adatot gyűjtik be a felhasználóktól. Az igazi problémát azonban az jelenti, hogy sokszor azt sem lehet tudni, mihez kezdenek az így megszerzett információval.
Megjött a figyelmeztetés
Egy friss tanulmány szerint a YouTube és a TikTok több személyes adatot gyűjt be a felhasználóiról, mint bármelyik más közösségi média alkalmazás, ráadásul utóbbi esetén teljes rejtély, hogy hogyan használják fel az adatokat – derül ki a Portfolio cikkéből. A portál által idézett kutatás a mobilmarketinggel foglalkozó URL Genius az Apple iOS 15 operációs rendszerének alkalmazás aktivitás figyelőjét használta annak felmérésére, hogy melyik app mennyit kommunikál külső hálózatokkal. A fentebb említett két alkalmazás esetén kiugró értéket találtak: 14 kapcsolatot azonosítottak, míg a többi alkalmazásnál (mint például Twitter, Telegram, Snapchat, Whatsapp stb.) 6 az átlag.
A kapcsolatok típusában is volt eltérés, míg a YouTube-nál 10-re rúgott a „first-party” kontaktok száma – vagyis amit a cég saját felhasználásra, közvetlenül a felhasználóitól gyűjt be –, addig a TikTok esetén csaknem mindegyik, szám szerint 13 „third-party” kontakt volt, amiről nem lehet tudni pontosan, hogy hol, kinél landol.
Ráadásul elég óvatosak sem lehetünk: a felmérés szerint az alkalmazások akkor is követték a felhasználók tevékenységét, amikor a tevékenységkövetés opció nem volt engedélyezve. A jelentés kiemeli, hogy a felhasználók jelenleg nem láthatják, hogy milyen adatokat osztanak meg az alkalmazásfejlesztők harmadik féllel, és azt sem, hogy hogyan használják az adataikat.
Lapozz a folytatásért!
Fotó: 123rf
Oldalak
