Home&Design

Készen állnak a nemzetközi piacra lépésre a második design SPEED formatervezői

Öt hazai designmárka vett részt a Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint az olasz Istituto Europeo di Design második design SPEED mentorprogramján. A képzés ismét a nemzetközi piacra lépéshez szükséges ismeretek átadására helyezte a hangsúlyt, a vírushelyzet miatt viszont online formában valósultak meg a workshopok és one-to-one meetingek. A tervezők körülbelül 130 órányi tananyagot sajátítottak el a program során, 6 hónap után pedig elkészült saját projektmunkájuk is. A mentorprogram végeztével a márkák hatalmas lendülettel indulnak a nemzetközi piac meghódítása felé.

A nemzetközi piacra lépés kapujában

Második alkalommal valósult meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) stratégiai partnerségének eredményeképp a design SPEED mentorprogram, melynek célja, hogy előremutató ismeretek átadásával segítse a hazai szinten már stabil designmárkák nemzetközi piacra lépését. A magyar designipart erős exportorientáltság jellemzi, ezért kiemelten fontos a hazai termékek nemzetközi elérhetőségének erősítése, amely hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához. A programnak köszönhetően a formatervezők felismerhetik tevékenységük kritikus pontjait, illetve sikeresen pozícionálhatják saját márkájukat. Ennek köszönhetően a nemzetközi piacon is jobban megállják helyüket, erősítve ezáltal az országimázst.

Bár a vírushelyzet okozta kihívások online térbe kényszerítették a program workshopjait és one-to-one meetingjeit, a tervezők sikeresen elsajátították a 130 órányi tananyagot, 6 hónap után pedig elkészítették saját projektmunkáikat is. A képzés az első mentorprogram tapasztalatai alapján egy újabb oktatási csomaggal bővült, így a résztvevők a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelemi készségeiket is fejleszthették. Ebben a magyar szakértők mellett olasz és amerikai professzorok voltak segítségükre, többek között Jacopo Bargellini, stratégiai tanácsadó, aki dolgozott már a Panasonic, a JVC vagy a Swarovski óriás márkáknak is, Alberto Bottalico, a BCW Global alelnöke és operatív vezetője, aki olyan márkákkal működik együtt jelenleg is, mint a Dyson vagy a Heineken, valamint Anne van Merkensteijn, a Procter&Gamble és a Kiko Milano brandmanagere és nemzetközi üzleti tanácsadó.

Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a képzés tematikájában reflektáljon a megváltozott gazdasági helyzetre és szakmai tanácsokkal is segítse a márkák fejlődését. Az Ügynökség a vírushelyzetre való tekintettel egy szélesebb pályázói kör számára biztosított részvételi lehetőséget a programba, a gazdasági társaságok mellett, ezúttal egyéni vállalkozók is jelentkezhettek, ezáltal még több iparági szereplő kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre. Kimagasló nemzetközi potenciáljuknak köszönhetően a különleges kerámiákat gyártó Error N’ More, a díjnyertes, Logifaces logikai játék megálmodója, a Planbureau, az üvegkombinációiról ismert marta edocs, a világításban élen járó Oleant Lighting és a tartós anyagokból készült bútorok szakértője, a Socowoo részvételével valósult meg a program.

A márkák már a képzés során is bizonyították, hogy készen állnak a nemzetközi terjeszkedésre. Az Error N’ More bemutatkozhatott a Nemzetközi Kerámia Szimpóziumon, marta edocs az Ékszerek Éjszakája Vándordíjjal gazdagodott, a Socowoo csapata részese volt a Construma OTTHONDesign szakkiállításnak, a Planbureau termékeit már a tengerentúlról is vásárolják, az Oleant Lighting pedig megnyerte a méltán híres i-NOVO Selection Innovative product díjat. Visszajelzéseik szerint a speciálisan designvállalkozásokra szabott képzés segített kívülről szemlélni a márkáikat. A szakmai mentorok támogatásának köszönhetően jobban megértik a brandjük erősségeit és gyengeségeit, így a jövőben sokkal tudatosabban folytathatják annak építését hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

„A koronavírus-járvány miatt számos kihívással találtuk szemben magunkat, ezért hatalmas teljesítmény minden érintett részéről, hogy sikeresen megvalósult a 2020-as design SPEED mentorprogram. Az eredmények láttán bizton állíthatjuk, hogy a mentoráltak már nemzetközi szinten is megállják a helyüket. Reméljük, hogy a mentorprogram új lendületet adott számukra, a tanultakat pedig eredményesen tudják majd alkalmazni márkájuk további fejlesztésében” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

Danczkay Péter - Oleant
Kattints a további képekért!

Leadfotó: Magyar Divat & Design Ügynökség

Oldalak

Video Ha ezt csinálja a mobilod, éppen most lopják az adataidat
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected
      Hirdetés
      Home&Design
      Sztárok
      Lisa Edelstein számára a Doktor House hozta meg számára a világhírnevet, amelyben a címszereplő szerelmeként, dr. Lisa Cuddyként ismertük meg. Vajon hogyan fest napjainkban a különleges szépségű...
      Lifestyle
      Váratlan pénz üti a Nyilas markát a hónapban. Íme az április havi karrier horoszkóp.
      Fashion&Beauty
      Katalin hercegné számára elengedhetetlen, hogy frizurája mindig tökéletesen mutasson, személyes hajstylistja pedig megosztotta, melyek azok a termékek, amelyeket ennek érdekében mindig magánál tart.
      Lifestyle
      A Bika szerelmi élete egy váratlan esemény hatására meglepő fordulatot vesz. Napi horoszkóp.
      Sztárok
      A világhírű magyar bőrgyógyász, kozmetológus és üzletember által alapított márkát olyan sztárok is előszeretettel használták Hepburn mellett, mint Marilyn Monroe vagy éppen Jackie Kennedy.
      Egészség
      Sajnos rossz hírünk van a 40 éves kor felettieknek, mivel akkor is látásromlás következik be náluk, ha nagyon odafigyelnek. Azonban különböző módszerekkel ezt lehet minimalizálni.