Home&Design

Készen állnak a nemzetközi piacra lépésre a második design SPEED formatervezői

Öt hazai designmárka vett részt a Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint az olasz Istituto Europeo di Design második design SPEED mentorprogramján. A képzés ismét a nemzetközi piacra lépéshez szükséges ismeretek átadására helyezte a hangsúlyt, a vírushelyzet miatt viszont online formában valósultak meg a workshopok és one-to-one meetingek. A tervezők körülbelül 130 órányi tananyagot sajátítottak el a program során, 6 hónap után pedig elkészült saját projektmunkájuk is. A mentorprogram végeztével a márkák hatalmas lendülettel indulnak a nemzetközi piac meghódítása felé.

A nemzetközi piacra lépés kapujában

Második alkalommal valósult meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) stratégiai partnerségének eredményeképp a design SPEED mentorprogram, melynek célja, hogy előremutató ismeretek átadásával segítse a hazai szinten már stabil designmárkák nemzetközi piacra lépését. A magyar designipart erős exportorientáltság jellemzi, ezért kiemelten fontos a hazai termékek nemzetközi elérhetőségének erősítése, amely hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához. A programnak köszönhetően a formatervezők felismerhetik tevékenységük kritikus pontjait, illetve sikeresen pozícionálhatják saját márkájukat. Ennek köszönhetően a nemzetközi piacon is jobban megállják helyüket, erősítve ezáltal az országimázst.

Bár a vírushelyzet okozta kihívások online térbe kényszerítették a program workshopjait és one-to-one meetingjeit, a tervezők sikeresen elsajátították a 130 órányi tananyagot, 6 hónap után pedig elkészítették saját projektmunkáikat is. A képzés az első mentorprogram tapasztalatai alapján egy újabb oktatási csomaggal bővült, így a résztvevők a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelemi készségeiket is fejleszthették. Ebben a magyar szakértők mellett olasz és amerikai professzorok voltak segítségükre, többek között Jacopo Bargellini, stratégiai tanácsadó, aki dolgozott már a Panasonic, a JVC vagy a Swarovski óriás márkáknak is, Alberto Bottalico, a BCW Global alelnöke és operatív vezetője, aki olyan márkákkal működik együtt jelenleg is, mint a Dyson vagy a Heineken, valamint Anne van Merkensteijn, a Procter&Gamble és a Kiko Milano brandmanagere és nemzetközi üzleti tanácsadó.

Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a képzés tematikájában reflektáljon a megváltozott gazdasági helyzetre és szakmai tanácsokkal is segítse a márkák fejlődését. Az Ügynökség a vírushelyzetre való tekintettel egy szélesebb pályázói kör számára biztosított részvételi lehetőséget a programba, a gazdasági társaságok mellett, ezúttal egyéni vállalkozók is jelentkezhettek, ezáltal még több iparági szereplő kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre. Kimagasló nemzetközi potenciáljuknak köszönhetően a különleges kerámiákat gyártó Error N’ More, a díjnyertes, Logifaces logikai játék megálmodója, a Planbureau, az üvegkombinációiról ismert marta edocs, a világításban élen járó Oleant Lighting és a tartós anyagokból készült bútorok szakértője, a Socowoo részvételével valósult meg a program.

A márkák már a képzés során is bizonyították, hogy készen állnak a nemzetközi terjeszkedésre. Az Error N’ More bemutatkozhatott a Nemzetközi Kerámia Szimpóziumon, marta edocs az Ékszerek Éjszakája Vándordíjjal gazdagodott, a Socowoo csapata részese volt a Construma OTTHONDesign szakkiállításnak, a Planbureau termékeit már a tengerentúlról is vásárolják, az Oleant Lighting pedig megnyerte a méltán híres i-NOVO Selection Innovative product díjat. Visszajelzéseik szerint a speciálisan designvállalkozásokra szabott képzés segített kívülről szemlélni a márkáikat. A szakmai mentorok támogatásának köszönhetően jobban megértik a brandjük erősségeit és gyengeségeit, így a jövőben sokkal tudatosabban folytathatják annak építését hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

„A koronavírus-járvány miatt számos kihívással találtuk szemben magunkat, ezért hatalmas teljesítmény minden érintett részéről, hogy sikeresen megvalósult a 2020-as design SPEED mentorprogram. Az eredmények láttán bizton állíthatjuk, hogy a mentoráltak már nemzetközi szinten is megállják a helyüket. Reméljük, hogy a mentorprogram új lendületet adott számukra, a tanultakat pedig eredményesen tudják majd alkalmazni márkájuk további fejlesztésében” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

Danczkay Péter - Oleant
Kattints a további képekért!

Leadfotó: Magyar Divat & Design Ügynökség

Oldalak

Video Így ünnepelte 2024-ben az Inspiráló Nőket a Femcafe
Home&Design
Sztárok
Fashion&Beauty
A haj porozitásának három különböző típusa létezik, amelyek mindegyikét a hajszál kutikularétegének állapota határozza meg.
Lifestyle
A Mérleggel ma rettentően ellenséges lehet egy barátja vagy kollégája. Napi horoszkóp.
Lifestyle
A Vízöntő a hétvégén megismer valakit, aki miatt válaszút elé kerül. Hétvégi szerelmi horoszkóp!
Utazás
A kalandok és az utazás nem csak a fiataloknak valóak. Nem is gondolnánk, milyen sok pozitív hatása van az egészségünkre nézve, ha idősebb korban is nekivágunk egy utazásnak.
Lifestyle
Folyamatos fenyegetéseknek vagyunk kitéve az interneten, és nagyon oda kell figyelnünk, hogy ne tudják ellopni az adatainkat.