Tomcsányi Dóri modellek testén tálalja az ételeket

Tomcsányi Dóri a testen tálal. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett tervezőt a kortárs gasztronómia és az öltözéktervezés átjárásai izgatják, diplomájában öt ételhez öt öltözék kapcsol vissza.
A teremtő nő türelmi játékai
A kockázatos téma, a mindannyiunk régi-új szakértelmét élvező kortárs konyhakultúra súlyos indoklást kap. A tűzhelyen forralt étel és a hosszú munkaórákkal készülő ruhadarabok a teremtő nő türelmi játékai. Az egymást ellátó területek így azonos kulturális regiszterekkel dolgoznak, mely a ruhákhoz készült videóban csúcsosodik ki. A kagylóhéjak szétfeszülnek, a vöröskáposzta rétegenként omlik szét, minden az egyszeri megsemmisülés felé halad. Ezzel megy szembe a munkába fektetett lázas energia, a hosszú, meditatív órák, ahol Tomcsányi Dóri vezekel, amiért a konyhában nem szokott időt tölteni.
Aprítás és szabás
A ruhákat informáló ételsort a Moha és Sáfrány gasztrobloggere, Vidó Nóri állította össze, az ételek a kortárs gasztronómiáról átfogó képet mutatnak, egy érdekes, szintén feminin összegzését a jelenlegi gasztronómiai érdeklődésnek. Az ételek így szabadon alakultak, melyet az egyes elkészítési fázisok, felhasználások, változó állagok tanulmányozása kísért. Az előkészületek során a két terület összefonódásai is nyilvánvalóvá váltak: a hőprés alatt hasonló folyamatok mennek végbe, mint sütés közben, a szabás pedig jól megfeleltethető a vágásnak, aprításnak is.
Az alkalmazott technológiák sora a testtől elemelt, szabad, autonóm formákban érvényesül, a modelleken tálalt ruhák mind önállóan működő tömegek. A kivétel nélkül kézzel készült darabok a hímzés, a kötés, a horgolás, a vágás lehetőségeit mind megmutatják.