Tombol a Milan Fashion Week - ezek a magyar tervezők képviselik hazánkat
Kilenc magyar márka viszi tovább hazánk hírnevét a 63. Milano Fashion Weeken. Február 23. és március 1. között kerül sor a 2021/2022-es őszi-téli kollekciók bemutatására a 64. alkalommal megrendezendő Milano Fashion Weeken.
Online rendezik a divathetet
A Camera Nazionale della Moda Italiana és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös, nemzetközi mentorprogramjának résztvevő márkái egy élőben közvetített runway show, valamint egy online kiállítás formájában kapnak lehetőséget legújabb alkotásaik megjelenítésére. Az eseményen már rutinosnak számító ABODI, Cukovy és Elysian a nemzetközi mentorprogram utógondozott márkáiként lépnek kifutóra, mellettük találkozhatnak az érdeklődők a Kata Szegedi, MERO, THEFOUR és ZIA Budapest alkotásaival. A divathét online felületen láthatóak lesznek továbbá ALMA és NINI digitális tartalmai is, így ebben a szezonban a Budapest Select ernyőmárka alatt kilenc hazai márka viszi tovább a magyar divatipar hírnevét az egyik legnevesebb nemzetközi divatszakmai eseményen.
A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda Italiana közötti szakmai partnerség egészen 2018 augusztusáig nyúlik vissza, amikor a felek stratégiai megállapodást kötöttek egymással, hogy együttesen segítsék a magyar divatipari szereplők nemzetközi piacokra való belépését. Ennek részeként hozták létre a nemzetközi mentorprogramot, amely immáron számos hazai márkát támogatott országhatáron túli terveik megvalósításában. A program sikerének legfőbb mutatója, hogy a mentorprogramot elvégzett divattervezők egytől-egyik pozitív változásokat tapasztaltak exporttevékenységük területén és bizonyítottan megállják helyüket a nemzetközi piacon is.
A nemzetközi mentorprogram legmeghatározóbb pontja a Milano Fashion Weeken való szereplés, amely számos mentorált számára hozta már meg a várva várt áttörést. A nemzetközi piacra való belépéshez nélkülözhetetlen, hogy egy márka több szezonon keresztül is jelen legyen a divat nemzetközi vérkeringésében – a Milano Fashion Weeken való szerepléssel biztosított az intenzív láthatóság a feltörekvő márkáknak, amely egy kiváló lehetőség a későbbi sikerekhez.