Nagy magyar fodrászteszt: Ezt kapjuk a pénzünkért
A következőkben kiderül, mit kapunk a pénzünkért a különböző kategóriájú szalonokban.
Mit kapunk a pénzünkért?
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) országszerte tesztelte a fodrászatokat, górcső alá vettek több budapesti és vidéki szalont is. A vizsgálat során összesen nyolc szempont alapján értékelték a versenyzőket, és érdekes eredmények születtek. A megmérettetésben luxuskategóriás boltot, franchise üzletet és egyszerűbb helyeket is kipróbáltak.
Haj-jaj, késtél!
Időpont-egyeztetés, várakozás
Ahogy a szépségszalonoknál általában, a fodrászatok esetében is azt gondolná az ember, hogy jobb biztosra menni és előre bejelentkezni. A gyakorlat azt mutatja, hogy a fogyasztók egy része ad hoc módon dönt, és a hirtelen "szervizelést" választja, míg az ellentábor inkább nem kísérletezik és időpontot kér. A várakozás nyilván összefügg azzal, hogy ki, melyiket preferálja. Míg a spontán vendégek tisztában vannak vele, hogy nem kerülnek egyből sorra, addig a naptárba vésett kliensekre fordítottja igaz. A tesztelés során egyetlen helyhez - a fővárosi Laffertonhoz - kapcsolódóan találtak példát online foglalásra, ami furcsa, tekintve, hogy mennyire az internet világában élünk.