Számíthatunk egymásra: kedvenc drogériánk a nehéz helyzetben is kitart
A 2020-as év különleges volt mindenki számára, a koronavírus-járvány okozta bizonytalanságok ráirányították a figyelmet, hogy mennyire fontos a kiskereskedelemben a gyors reakció és a megbízhatóság. A cég számára a felelősségvállalás a vállalati filozófia fontos része, ez erős alapot adott ahhoz, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgálják ki a vásárlókat. A dm a változó körülmények között sikeresen, közel 122 milliárd forintos forgalommal zárta a gazdasági évet, és bizakodva tekint a jövőbe. (x)
A vásárlók most is bizalmat szavaztak a dm-nek
A Nielsen piackutató intézet felmérése szerint jelentősen csökkent a fogyasztói bizalom a második negyedévre: a megkérdezettek főként a munkahelyük miatt aggódnak, de fokozódott az élelmiszerárak növekedése miatti félelem is. A gazdasági kilátások már jobban aggasztják a megkérdezetteket, mint az egészség. A drogériák piacán nőtt a háztartási tisztítószerek értékbeli súlya, ugyanakkor a testápolás és higiéniai kategóriákban csökkenést mértek.
A drogéria a járványhelyzet idején mindvégig nyitva lehetett, és kínálatával a védelmi intézkedéseket segíthette. A nehéz időszakban a háztartás kategóriában jelentősen növelte piacrészét, továbbra is piacvezető a dekorkozmetikában, a parfüm, az étrendkiegészítő, a babaápolás és az arcápolás szegmensekben. A fogyasztói kutatások alapján a dm-et szívesen ajánlják egymásnak a vásárlók, ez jól mutatja, hogy a bizalmat a krízishelyzetben is erősíteni tudták.
Tartós árak és dinamikusan fejlődő törzsvásárlói program
A dm zászlóshajója az active beauty törzsvásárlói program, jelenleg 1,2 millió regisztrált tagja van a közösségnek. A vásárlókat a drogéria több csatornán is megszólítja: az active beauty magazin print és online formája, valamint a hírlevelek és postai küldemények mellett egy megújult applikációval is meglepték a vásárlókat. A dm célja, hogy a felhasználóbarát programon keresztül még egyszerűbbé és szórakoztatóbbá tegyék a pontgyűjtést. Az első vásárlói visszajelzések egyértelműen kedvezőek. Az idei évben először Bónusz-napokkal készültek, és soha nem látott mértékű többszörös pont ajánlatot kínáltak egy héten keresztül minden törzsvásárlónak. Az első Bónusz-napok eredményei nagyon pozitívak voltak.
Az active beauty törzsvásárlói program megújítása óta már több mint két év telt el. A program mechanizmusát a vásárlók kedvelik, nemzetközi szinten a mutatószámok példaértékűek, az applikáció letöltésében is a legelső helyet foglalja el a hazai dm. Az active beauty program vizuális megjelenését színesebbé, megfoghatóbbá tették a PAYBACK nemzetközi kommunikációjából ismert figurák, a „Pontik” segítségével. A program fejlesztése nem áll meg, a következő évben is a vásárlói élményre helyezik a fő fókuszt. A vállalat tovább erősíti Mindig megéri tartós ár stratégiáját is, a változó körülmények között még attraktívabbak a megbízható, a négy hónapon át biztosan nem emelkedő árak.
Tavasszal megújult a dm termékkínálata
A koronavírus-járvány okozta nehézségek nem állították meg a szortiment bővítését. A dm kérdőíven keresztül kommunikált a vásárlókkal, és visszajelzéseik egyértelműen megmutatták, hogy még több fenntartható termékkel szeretnének találkozni a boltokban. Ez egybeesik a dm törekvéseivel, hiszen évek óta elkötelezettek a fenntarthatóság mellett, így a termékpaletta eszerint is bővült. A környezetbarát márkatermékek mellett élen járnak a dm saját márkái: a Profissimo fém szívószál környezetbarát megoldás a hétköznapokban, az ebelin mosható arctisztító koronggal hulladékot spórolhatunk, a Langhaarmädchen száraz sampon és balzsam 100 %-ban műanyagmentes és környezetbarát papírcsomagolásban kapható. Különleges, kenderolajjal gazdagított formula jellemzi az új alverde testápolót és Balea MEN tusfürdőt.
Az intim higiéniai termékkategóriában a SELENA CARE mosható termékek környezetbarát alternatívát kínálnak, az arcápolás szegmensben szélesebb lett az arcmaszkok, koreai szépségápolási termékek skálája: Benton, COSRX, It’s skin, Etitude House márkák érhetők el már a dm-ben. A hajápolásban is szélesebb lett a választék: polcokra került a japán AHALO sampon és balzsam, SUPER SIBERICA termékek a szibériai növények erejével és a HASK termékcsalád. A prémium NATICS natúrkozmetikumok is elérhetőek a drogériában, körömápolási vonalon ESSIE termékek kerültek a szortimentbe, a férfiak a BULLDOG márka tagjai közül válogathatnak.
Új szolgáltatásként szeptembertől a dm üzleteiben zöld árcímkével teszik láthatóvá, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat. Széles termékkínálatuk mellett ezzel a lépéssel is a tudatos vásárlást szeretnék segíteni. 2019 óta nem érhető el nejlonszatyor a boltokban, az elhasználódott dm-es pamuttáskákat pedig jelképes összegért újra cserélik. A tudatos vásárlás népszerűsítését is kiemelt feladatának érzi a dm, zárt edukációs Facebook csoportot üzemeltetnek, valamint Címke mögött sorozatukban Magyarósi Csaba infuencerrel mutatták be a dm hazai fenntartható termékeit.