Kultúrtörténeti áttekintésünk nem lehetne teljes, ha nem térnénk ki röviden a Mikulás és a Coca-Cola "kapcsolatára". Az 1930-as évektől kezdve általánosan elterjedt a Télapó "piros kabátos" ábrázolása. Ebben persze a világ egyik legnagyobb italgyártó vállalatának, a Coca-Colának is oroszlánrésze volt.
1931-es kampányuk során már úgy ábrázolták a törökországi Mürából származó Szent Miklós püspök ihlette népi figurát, ahogy ma is ismerjük: vöröses színű kabát, fehér prém, fekete csizma, hosszú fehér szakáll, mosolygós, kerek arc, és örök derű.
Kultúrtörténeti áttekintésünk nem lehetne teljes, ha nem térnénk ki röviden a Mikulás és a Coca-Cola "kapcsolatára". Az 1930-as évektől kezdve általánosan elterjedt a Télapó "piros kabátos" ábrázolása. Ebben persze a világ egyik legnagyobb italgyártó vállalatának, a Coca-Colának is oroszlánrésze volt.
1931-es kampányuk során már úgy ábrázolták a törökországi Mürából származó Szent Miklós püspök ihlette népi figurát, ahogy ma is ismerjük: vöröses színű kabát, fehér prém, fekete csizma, hosszú fehér szakáll, mosolygós, kerek arc, és örök derű.