A hűtlenség fáj?
Te elgondolkoztál már azon, mit tennél, ha megtudnád, hogy a legjobb barátnőd párja hűtlen? Vagy netán már meg is történt veled? Ha igen, de nem tudod, mit tegyél, most eláruljuk!
A hűtlen pasi téma egyenes úton következik a legújabb amerikai durranásnak készült Dilemma c. filmből, de sajnos Ron Howard alkotásából csak azt tudjuk leszűrni, mit ne tegyünk ilyen helyzetben. Elrettentő példaként lássuk a film rövid történetét, és annak rövid tanulságát!
A megrögzött agglegény, Ronny (Vience Vaughn) elköveti az összes hibát, amit egy barát elkövethet, hogy a végén ő legyen a hibás barátja feleségének hűtlenségéért. Pedig ő csak jót akart, főleg egy szem barátjának, Nicknek (Kevin James), és egy kicsit magának is, hiszen egy autótervező cég vezetőiként egy fontos projecten dolgoznak, ami beindítaná karrierjüket, és ami miatt Nick aludni sem bír. Ronny pedig nem akar felzaklatni egy olyan férfit, aki már attól is a plafonon van, ha hozzászólnak, még azzal a mellékes ténnyel is, hogy felesége megcsalja, nehogy emiatt csődbe menjen a cégük rég tervezett felvirágzása. Így hát barátja lelki békéjéért és a sikeres álomprojectért ő maga kezd barátja felesége, Geneva (Winona Ryder) után kutakodni, amíg el is mondja a hűtlen feleségnek, hogy látta az eljegyzése helyszínének szánt növénykert mélyében egy tetovált férfi társaságában.
Azután, hogy nem mondta el Nicknek a hűtlenséget, ez volt a második legrosszabb ötlet, ugyanis a trükkös feleség gyakorlott megcsalóhoz híven azonnal elkezd zsarolni, hogy bizony akkor már a rég elfeledett egyetemi részeges kalandjukat is elmondja, előadását megspékelve a hatásos női könnyekkel és a fordított logikával, miszerint Ronny zaklatja őt szerelmével, ezért találta ki a megcsalásos sztorit. Ronny egy kis kutakodással már legjobb barátjának házasságában találja magát, amiben mindkét félnek van takargatnivalója egy masszőrlány vagy egy szeretethiányos izompacsirta képében. Ahogy eltűnik lába alól a talaj, és egy olyan "hűtlen házasság-gödörben" találja magát, amiből már képtelen kimászni, persze megbánja, hogy nem mondta el az elején Geneva kalandját a szeretethiányos pasival, de utólag ugyebár könnyű okosnak lenni.
A film pár egyszer-használhatós poénnál és az "egyszeregy" történeten kívül nem tartogat más mondanivalót, így a mi dolgunk csak az egyszer is unalmas vígjáték alapszituációjának elemezgetése marad, amiből azért levonhatók tanulságok: A filmből persze nem derül ki, mit kellett volna tennie a kétségbeesett barátnak, aki testi épségére kiható zűrökbe keveredett magánakciója miatt, hiszen ha Ronny azonnal elmondta volna az igazat, akkor az egy összetett mondattal összefoglalható történetből máris csak egy félmondat lett volna: Hűtlenség, őszinteség, happy end. Ez persze nem túl izgalmas, hát még eladható a mozivásznon, de a való életben ez a legszerencsésebb megoldás. Ha nem is ilyen fondorlatosan derül ki, de biztos találkoztunk már kívülállóként, vagy akár saját tapasztalat elszenvedőjeként, hogy barátosnénk pasijáról kiderül, megcsalja szeretett barátnőnket.
A legrosszabb megoldás a titkolózás, egyszer úgy is kiderül, és akkor talán rosszabbul jövünk ki ebből a kellemetlen szituációból, mint ahogy belekeveredtünk: A hűtlen pasi helyett a lányok hajlamosak barátnőjüket okolni, különösen ha pont vele csalta meg élete párja, de akkor sem érezhetjük magunkat biztonságban, ha csak tudtunk róla. Mi sem akarhatjuk, hogy barátnőnk annál jobban szenvedjen, amikor hónapokkal, akár évekkel később derül ki a hűtlenség. Persze a rossz hírek hozóját senki nem szívleli, de ki lehetne alkalmasabb erre a nehéz feladatra, mint egy legjobb barátnő? Legalább ott vagyunk mellette, akin kisírhatja a vállát, akivel reggelig szidhatja a pasit, és aki aztán vigasztalhatja. A nehéz pillanatokban nem is vágyhatnánk másra, mint legjobb barátunkra, akivel mindent megosztunk, és nem szégyellünk előtte őrjöngeni, káromkodni, sírni sem, még ha egy pillanatig úgy érezzük, ő a hírnök, ő a hibás. Az indulatok hamar lecsillapodnak, és a helyén marad a szomorúság és a düh (csakis a leendő ex felé), amit a legjobb egy barát vállán kiadni.
Ha tehát ilyen helyzetbe kerülünk, semmiképp sem érdemes a bevételre hajtó filmekre hallgatni, még ha kevés is az esély, hogy olyan életszerűtlen fordulatok történnének velünk, mint a filmvásznon. Csakis a megérzéseinkre hallgassunk, képzeljük el magunkat a megcsalt fél szerepébe: Nekünk mi esne rosszabbul, ha legjobb barátnőnk titkolózna, vagy ha bátran a szemünkbe nézne, majd vigasztalna minket? A választ mindenki maga döntse el, egy biztos: Egy ilyen lehetetlen helyzetben a leginkább érvényesül a film szlogenje: „Az igazság néha fáj”. A történet tanulsága pedig lehetne ez is: Jobb ma egy hűtlen pasi, mint holnap egy hűtlen barát.