Utazás

Ciprus, az örök szerelem szigete - Mesés úti cél idén nyáron, ha egy igazán varázslatos utazásra vágysz!

Egy utazás mindig rengeteg izgalmas kalandot; felfedezésre váró helyeket és különleges kulináris élvezeteket ígér, van viszont egy egészen aprócska, ám annál érdekesebb sziget, ahol a megannyi élmény mellett bizony az örök szerelem is könnyedén rád lelhet. Ez a sziget pedig nem más, mint Ciprus.

Időtlen szerelmet és fiatalságot ígér

Ciprus, avagy hivatalos nevén a Ciprusi Köztársaság több szempontból is nagyon különleges szigetcsoport. Különösen érdekes történelme, a sziget északi része ugyanis 1974-ben török megszállás alá került, míg a sziget másik fele főként görögök lakta terület. A megszállás ellenére az ókorra jellemző görög mítoszok és legendák viszont kiállták az idő próbáját, az ókoriak merész és határtalan fantáziájának köszönhetően pedig szinte minden helyi nevezetességhez tartozik valamilyen pajzán, meghökkentő, vagy éppen örök szerelmet és fiatalságot ígérő mendemonda.

Sajtóutunkon az előszezonban látogattuk meg a mesés szigetet, ahol bizony már április végén is kellemesen meleg az idő, bár a tenger még hűvös, de a forró napokon így is tökéletes. Budapestről egyébként nagyon egyszerűen eljuthatunk Ciprusra, a WizzAir hetente többször is indít járatokat Lárnakába, melyeknek az ára is igencsak kedvező, ha jól választunk dátumot, előszezonban akár 30-40.000 forintból is megúszhatjuk a retúr repjegyeket.

Legelső célállomásunk már egyből megidézett előttünk egy szerelmi legendát, a gyönyörű Petra tou Romiut meglátogatva ugyanis Aphrodité szülőhelyét csodáltuk meg. A hullámzó tengerből kimagasló sziklák egyikét Aphrodité sziklájaként tartják számon, melyet a legenda szerint háromszor kell körbeúsznunk, ha szeretnénk elnyerni az örök szerelmet.

Aphrodité, a szerelem istennője nem csak ezt az egy legendát hagyta hátra maga után, Ciprus szigete bővelkedik a gyönyörű hölgy körül keringő mendemondákban. Az Akamas-félszigeten például egy csodaszép forrást is fellelhetünk, melyben egykor állítólag maga az istennő fürdött meg, ez volt az a hely, ahol életében először pillantotta meg őt Adonisz. Az istennő mezítelen testét meglátva az ifjú természetesen egyből beleszeretett és, bár a forrás vize nem iható, állítólag, ha valaki megmosakszik benne, bizony elnyeri az örök fiatalságot.

Az Akamas-félsziget nem csak Aphrodité kedvenc fürdőhelyéről ismert, rengeteg túraútvonalnak ad ugyanis otthont. A félsziget vadregényes vidéke kifejezetten ajánlott a természet szerelmesei számára, a sziklás vidéken barangolva pedig még a hegyi kecskéket is megleshetjük, akik olykor meglepően közel merészkednek a turistákhoz.

Fontos viszont kiemelni, hogy a hegyes-völgyes vidék földutai nem alkalmasak személyautós közlekedésre, érdemes inkább más módon közelíteni meg a félszigetet, mi például egy jeep kirándulás során barangoltuk be a legizgalmasabb pontjait. Emellett szintén elengedhetetlen megjegyezni, hogy a túraútvonalakra feltétlenül ajánlott a kényelmes cipő viselése, a sziklák között csordogáló patak miatt ugyanis könnyen el lehet csúszni, ezért érdemes felkészülten és a lehető leginkább túrakompatibilis öltözetben nekivágni az Akamas-félsziget izgalmas vidékének.

Az Akamas-félszigettől mindössze nagyjából 50 kilométerre található Ciprus egyik legismertebb városa, Páfosz, mely szintén bővelkedik a látnivalókban. A gyönyörű tengerpartok mellett Páfosz a történelem szerelmeseinek is kedvez, a helyi nevezetességek közé tartoznak például Ciprus egyik leglátványosabb történelmi emlékei, a páfoszi királysírok. A Tombs of the kings 1980 óta az UNESCO Világörökség részét képezik, a földalatti járatokban barangolva számos régészeti leletet csodálhatunk meg.

A királysírok mellett a történelemkedvelők számára az ősi Kourion városa is kifejezetten ajánlott programlehetőség, Ciprus egyik leglátványosabb régészeti területe, az egykor virágzó római település maradványai közt sétálva rengeteg látnivalóval találkozhatunk. Az ősi Kourion falai között egykor megtalálhatóak voltak a melegvízzel ellátott, nyilvános fürdők és egy 2000 fő befogadóképességű amfiteátrum is, melyeknek maradványait még ma is láthatjuk, csakúgy, mint az egykori villák padlóin fellelhető mozaikokat, melyek mind egy-egy mitológiai legendát elevenítenek fel.

Ha viszont a történelem helyett inkább a szórakozásra vágyunk, akkor bizony Ayia Napa lehet a tökéletes választás, mely valódi földi Paradicsom lehet a bulizni vágyóknak. Persze ennek ellenére nem szabad alábecsülnünk Ayia Napa vonzerejét sem, hiszen itt is akad némi látnivaló, ahol könnyedén ránk lelhet az örök szerelem. Ahogy neve is hirdeti, az Ayia Napán található Szerelmesek hídja bizony nem ígér kevesebbet az időtlen időkig tartó szerelemnél, ha ugyanis egy pár rááll a türkiz színekben tündöklő tenger feletti sziklahídra, bizony az örök szerelem lesz a jutalmuk.

Ha egyébként beiktatjuk a Szerelmesek hídját a programok közé, mindenképpen érdemes néhány percet szánni a közvetlen szomszédságában lévő Szoborparkra is, ahol nemzetközi művészek által készített, kortárs szobrokat csodálhatunk meg.

Cipruson járva mindenképpen érdemes a programok közé iktatni egy hajókirándulást is, a szinte már mesebeli színekben tündöklő Blue Lagoon mellett ugyanis az élővilágra is vethetünk egy közelebbi pillantást a csodaszép kikötőkből induló hajókról. Mi is részt vettünk egy izgalmas hajókiránduláson, melynek során az apró halak mellett egy teknőst is sikerült elcsípnünk.

Ami a szállodákat illeti, a tengerpart mentén millió lehetőség közül válogathatunk, annak függvényében, hogy inkább a költséghatékonyság, vagy a luxusélmények élvezete a célunk. Sajtóutunk során az első két éjszakát a Páfosz közelében található Cap. St. George hotelben töltöttük, mely igazi oázis a pihenni, kikapcsolódni vágyók számára. A hotel páratlan kültéri medencékkel; mesés, tengerre néző szobákkal és egy spa részleggel is rendelkezik, nem mellesleg pedig közvetlenül a tengerparton fekszik, így könnyedén csobbanhatunk egyet a tenger hullámai közt is, ha ahhoz támad kedvünk.

Az utolsó három éjszakát Ayia Napa egyik legnevesebb szállodájában, a Nissi Beach Resortban töltöttük, mely páratlanul gyönyörű partszakasszal rendelkezik, ami egyébként szabad strandként funkcionál, tehát akkor is érdemes elnéznünk a Nissi Beachre, ha egyébként nem itt szállunk meg. A hotel különleges kertjében virágok és fűszernövények százaival találkozhatunk, a szobák tengerre nyíló panorámája pedig a szálloda kertjével karöltve lélegzetelállító élményt nyújt.

Mindkét hotelben találhatunk saját, minőségi, helyi fogásokat kínáló éttermeket is, melyekben lehetőségünk nyílt bepillantani a ciprusi gasztronómia rejtelmeibe. A kulináris élvezetek egészen egzotikus ízvilágot rejtenek, a helyi borkínálat például még a legkifinomultabb borkedvelőket is magával ragadja, az én tetszésemet a Commandaria névre hallgató desszertbort nyerte el leginkább. A helyi fogásokat tekintve viszont a halloumi sajt vált a kedvencemmé, melyet többféle tejből is készítenek, egyedülálló, puha textúrája pedig semmihez sem fogható. A halloumit egyébként önmagában is fogyaszthatjuk, nyersen és grillezve, de egy színes saláta összetevőjeként is megállja a helyét.

Persze nem is Ciprus lenne, ha nem tartozna még a legegyszerűbb ételekhez és italokhoz is egy furcsa hagyomány. A szigeten a kávézáshoz kapcsolódik egy különös tradíció, amikor ugyanis megérkezik a fekete, egy kortynyi hideg vizet löttyintenek a csészébe. Erre régen azért volt szükség, mert sokan egy csésze kávéval igyekeztek eltenni láb alól ellenségeiket, a löttyintésnyi hideg víz hatására viszont a mérgezett kávé felbugyogott. Persze manapság már nem hinném, hogy bárki attól félne, meg akarják mérgezni a kávéval, ez a hagyomány mindenesetre a mai napig fennmaradt és akárhová mentünk, mi magunk is mindig löttyintettünk egy korty hideg vizet a forró italhoz.

Ha idén egy igazán különleges és élményekben gazdag nyaralásra vágytok, Ciprus lehet a tökéletes úti cél számotokra, melyhez nem is kell túlságosan a pénztárcába nyúlnotok, aprócska méretének köszönhetően pedig akár az egész szigetet bejárhatjátok. A család minden tagja találhat itt kedvére való elfoglaltságot, a sziget a történelem és a természet szerelmeseinek is kedvez, míg a családbarát szállodák a legkisebbeket sem hagyják unatkozni, Ayia Napa szórakozónegyede pedig a bulizni vágyók igényeit is egészen biztosan kielégíti.

Na, és persze a legfontosabb, hogy a foglalt szívek és a szinglik számára is érdemes útba ejteni legalább egyszer a sziget legendákkal teli, rejtelmes vidékeit, hiszen, ki tudja? Talán tényleg lapulhat némi igazság a rengeteg mendemonda mögött és egy sziklát körbeúszva, vagy éppen egy gyönyörű hídra lépve valóban megtalál bennünket az örök szerelem...

Leadfotó: Femcafe.hu

Oldalak

Utazás
Sztárok
Alessandra de Osmából azáltal lett hercegné, hogy 2018-ban feleségül ment a hannoveri herceghez, Keresztély Henrikhez.
Lifestyle
Senki sem szereti az olajban tocsogó krumplit sütés után. Bár a papírtörlő sokat felszív a zsiradékból, melyben a burgonyát sütöttük, tehetünk még valamit annak érdekében, hogy ne legyen túlságosan...
Sztárok
A német származású török színésznő is tiszteletét tette a cannes-i filmfesztiválon: a kétgyermekes édesanya úgy ragyogott az eseményen, mint az igazi világsztárok.