Home&Design

Készen állnak a nemzetközi piacra lépésre a második design SPEED formatervezői

Öt hazai designmárka vett részt a Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint az olasz Istituto Europeo di Design második design SPEED mentorprogramján. A képzés ismét a nemzetközi piacra lépéshez szükséges ismeretek átadására helyezte a hangsúlyt, a vírushelyzet miatt viszont online formában valósultak meg a workshopok és one-to-one meetingek. A tervezők körülbelül 130 órányi tananyagot sajátítottak el a program során, 6 hónap után pedig elkészült saját projektmunkájuk is. A mentorprogram végeztével a márkák hatalmas lendülettel indulnak a nemzetközi piac meghódítása felé.

A nemzetközi piacra lépés kapujában

Második alkalommal valósult meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) stratégiai partnerségének eredményeképp a design SPEED mentorprogram, melynek célja, hogy előremutató ismeretek átadásával segítse a hazai szinten már stabil designmárkák nemzetközi piacra lépését. A magyar designipart erős exportorientáltság jellemzi, ezért kiemelten fontos a hazai termékek nemzetközi elérhetőségének erősítése, amely hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához. A programnak köszönhetően a formatervezők felismerhetik tevékenységük kritikus pontjait, illetve sikeresen pozícionálhatják saját márkájukat. Ennek köszönhetően a nemzetközi piacon is jobban megállják helyüket, erősítve ezáltal az országimázst.

Bár a vírushelyzet okozta kihívások online térbe kényszerítették a program workshopjait és one-to-one meetingjeit, a tervezők sikeresen elsajátították a 130 órányi tananyagot, 6 hónap után pedig elkészítették saját projektmunkáikat is. A képzés az első mentorprogram tapasztalatai alapján egy újabb oktatási csomaggal bővült, így a résztvevők a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelemi készségeiket is fejleszthették. Ebben a magyar szakértők mellett olasz és amerikai professzorok voltak segítségükre, többek között Jacopo Bargellini, stratégiai tanácsadó, aki dolgozott már a Panasonic, a JVC vagy a Swarovski óriás márkáknak is, Alberto Bottalico, a BCW Global alelnöke és operatív vezetője, aki olyan márkákkal működik együtt jelenleg is, mint a Dyson vagy a Heineken, valamint Anne van Merkensteijn, a Procter&Gamble és a Kiko Milano brandmanagere és nemzetközi üzleti tanácsadó.

Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a képzés tematikájában reflektáljon a megváltozott gazdasági helyzetre és szakmai tanácsokkal is segítse a márkák fejlődését. Az Ügynökség a vírushelyzetre való tekintettel egy szélesebb pályázói kör számára biztosított részvételi lehetőséget a programba, a gazdasági társaságok mellett, ezúttal egyéni vállalkozók is jelentkezhettek, ezáltal még több iparági szereplő kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre. Kimagasló nemzetközi potenciáljuknak köszönhetően a különleges kerámiákat gyártó Error N’ More, a díjnyertes, Logifaces logikai játék megálmodója, a Planbureau, az üvegkombinációiról ismert marta edocs, a világításban élen járó Oleant Lighting és a tartós anyagokból készült bútorok szakértője, a Socowoo részvételével valósult meg a program.

A márkák már a képzés során is bizonyították, hogy készen állnak a nemzetközi terjeszkedésre. Az Error N’ More bemutatkozhatott a Nemzetközi Kerámia Szimpóziumon, marta edocs az Ékszerek Éjszakája Vándordíjjal gazdagodott, a Socowoo csapata részese volt a Construma OTTHONDesign szakkiállításnak, a Planbureau termékeit már a tengerentúlról is vásárolják, az Oleant Lighting pedig megnyerte a méltán híres i-NOVO Selection Innovative product díjat. Visszajelzéseik szerint a speciálisan designvállalkozásokra szabott képzés segített kívülről szemlélni a márkáikat. A szakmai mentorok támogatásának köszönhetően jobban megértik a brandjük erősségeit és gyengeségeit, így a jövőben sokkal tudatosabban folytathatják annak építését hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

„A koronavírus-járvány miatt számos kihívással találtuk szemben magunkat, ezért hatalmas teljesítmény minden érintett részéről, hogy sikeresen megvalósult a 2020-as design SPEED mentorprogram. Az eredmények láttán bizton állíthatjuk, hogy a mentoráltak már nemzetközi szinten is megállják a helyüket. Reméljük, hogy a mentorprogram új lendületet adott számukra, a tanultakat pedig eredményesen tudják majd alkalmazni márkájuk további fejlesztésében” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

Danczkay Péter - Oleant
Kattints a további képekért!

Leadfotó: Magyar Divat & Design Ügynökség

Oldalak

Video Ha ezt csinálja a mobilod, éppen most lopják az adataidat
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected
      Hirdetés
      Home&Design
      Fashion&Beauty
      A szépségipar világában a trendek folyamatosan fejlődnek és változnak, újabb és újabb technikák jelennek meg, amelyekkel kreatívan kifejezhetjük magunkat. Az egyik legújabb trend, amely az utóbbi...
      Sztárok
      A kereskedelmi csatornák indulásával ismerték meg a magyarok: tíz éven át milliókat varázsolt el a képernyőn. Te tudod, ki ő?
      Lifestyle
      A Skorpió kifejezetten azt érezheti, hogy az univerzum a kedvére tesz. Napi horoszkóp.
      Fashion&Beauty
      Nem kell kimosni a hajból, gyors megoldást kínál azonnali eredménnyel, és még az ára is megfizethető: ez a száraz sampon rövid jellemzése. Szuper hatást tulajdonítanak neki, de vajon mit mondanának...
      Sztárok
      1985-ben a világ megismerhetett öt nagyon különböző hátterű tinédzsert, akik szombati büntetésüket töltötték összezárva iskolájuk könyvtárában.
      Lifestyle
      Néhány friss kutatásból kiderült, hogyan sikerült előállítani a legendás „egyiptomi kéket”, ami a legritkább, ugyanakkor legkeresettebb szín volt az ókori világban.