Ne dőlj be! Kamu villanyszámla érkezik e-mailben
Az E.ON nevében küldött hamis e-mailekkel csalnak ki pénzt ismeretlenek. Az ilyen becsapós e-maileket természetesen nem csak a társaság ügyfelei kaphatják meg. Erre figyelj!
Az elmúlt időszakban sokan kaptak látszólag az E.ON-tól értesítést befizetési kötelezettségükről. Az e-mailben természetesen egy számlaszám is szerepelt, ahová az adott összeget kellene a címzettnek átutalni.
Mire figyelj?
Az ilyen becsapós e-mailek általános jellemzője, hogy tele vannak helyesírási hibákkal. Ne csodálkozz akkor sem, ha a számláidat amúgy postai úton kapod a szolgáltatódtól, vagy ha egyáltalán nem is állsz kapcsolatban az adott szolgáltatóval. A csalók természetesen nem válogatnak: minél több levelet kiküldenek, annál nagyobb a valószínűsége, hogy valaki bedől.
A történetnek utánajáró Borsnak dr. Boros Norbert, az ELMŰ kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az ELMŰ mindenképp feltűnteti leveleiben a fogyasztó adatait, például a nevét, ügyfélszámát, címét, hiszen erre törvényben rögzített formai követelmények vannak. Telefonos megkeresés esetén az ügyintéző köteles azonosítani magát és a fogyasztót is. Dr. Boros Norbert azt javasolja, bizonytalanság esetén vedd föl a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, az ő segítségükkel tisztázd, hogy valódi e-mailt kaptál-e.
Feljelentés ismeretlen tettes ellen
Az aktuális ügyben érintett E.ON kommunikációs vezetője, Kőrösi Gábor elmondta, hogy az első bejelentések a hamis e-mailekről januárban érkeztek a társasághoz, a szükséges jogi lépéseket és az ismeretlen tettes elleni feljelentést megtették. Fontos, hogy az E.ON által kiküldött valód számlaértesítők mindig a noreplay @ eon. com címről érkeznek.