Skoda Kodiaq Scout - Avagy, a nagyon is szerethető óriás
A Skoda Kodiaq Scout ékes példája annak, hogy is kell élvezni az életet városban és terepen egyaránt.
Tesztautó:
Típus:________Kodiaq Scout 2.0 TDI
_____________4x4 DSG SCR
Szín:_________Sötétszürke metál
Teljesítmény:___110 kW/150 LE
Hengertérfogat:_1968 ccm
A robusztus SUV
"Most komolyan ezzel közlekedjek a városban?" - bukott ki belőlem a kérdés, mikor megpillantottam a szalon előtt a "kis városi cirkálónak" legnagyobb jóindulattal sem nevezhető, ám annál szemrevalóbb tesztalanyt. Azt nem mondanám, hogy megijedtem, de alapvetően a fővárosban ténykedő női sofőrként nyilván inkább a kisebb példányok varázsában hiszek. Ezzel a Kodiaq-al a Skodának viszont sikerült valami olyat a piacra dobnia, amitől ez az előítéletem egyszer s mindenkorra megdőlt, a számos vezetést támogató rendszernek köszönhetően ugyanis ez a robusztus városi terepjáró még a kevésbé magabiztos vezetők számára is kifejezetten kellemes vezetési élményt nyújt. Ráadásul még eszméletlenül jól is néz ki.
Azért az jól esik, mikor megnézik a kocsidat
A Scout tekintélyt parancsoló megjelenése mindenkinek feltűnik. Mindenféle túlzás nélkül állíthatom, soha nem volt nálam még olyan tesztautó, amit ennyien megcsodáltak, vagy érdeklődtek volna róla. Ez a hatalmas (több mind 4,7 m hosszú) összkerékmeghajtású erőgép ugyanis tényleg hihetetlenül jól néz ki, aki szereti a markáns, de ugyanakkor mégis letisztult formákat, annak nagyon be fog jönni. A kifejezetten dizájnos, 19 hüvelykes antracit felnik (is) csak úgy vonzzák a tekinteteket, de a tetősínekkel megegyező színű
lökhárítók és visszapillantók matt ezüst betétei azok, amik igazán keretbe foglalják az autót.
Belül tágasabb
Külső méreteiből fakadóan az autó óriási belső térrel rendelkezik, amit a tervezők több helyen is finom márkajelzésekkel láttak el, így Scout logó került például a kesztyűtartóra, de a fekete Alcantara/bőr bevonatú ülések háttámláin is megtalálhatjuk ezeket. Maximális kihasználtsággal a csomagtartó akár 2065 literesre is bővíthető, kis hibával egy komplett költöztetést meg lehetne vele oldani. A hátsó üléseken is kifejezetten kényelmesen tudunk utazni, de ha esetleg még több ülőhelyre lenne szükségünk, a Scout 7 üléses változatban is kapható.
Az ajtókat a fűthető ülésekhez hasonlóan szintén Alcantara bőr fedi, a műszerfalat pedig Kőrisfa borítás védi - talán ez az egy dolog volt egy kicsit életidegen a meglehetősen modern dizájnhoz képest, dehát végülis egy terepjáróról beszélünk, ez legyen a legnagyobb hibája. Az ajtókon végigfutó belső világítás színe tetszőlegesen változtatható, a tökéletes zenei hangzást pedig 8 hangszóró biztosítja, - ami ebben a tágas térben tényleg szuperül tud érvényesülni.
Vezetési élmény
A Scout méreteit meghazudtolóan fürge, ami pedig a fogyasztást illeti, városban a legjobb eredményünk 8,2 l volt, pályán ugyanez 5,2-5,8 között mozgott. Valóban kiváló városi- és még jobb terepjáró, tényleg kevés az a kihívás amivel ne tudna megbirkózni. Rázósabb utakon érdemes aktiválni az opcionális off-road üzemmódot, ami a motortól kezdve, a vezetői segédrendszereken át egészen a lengéscsillapítóig az adott terephez igazítja a hajtáslánc elektronikus rendszereit. A DSG váltó szintén szupergyorsan reagál mindenre, a 2 literes turbó motor pedig annyira halk, hogy szinte észre sem lehet venni, hogy jár.
Okos megoldások
És akkor jöjjön a kedvenc részem. A Scoutba rengeteg olyan okos megoldás került, amik nagyban megkönnyítik a mindennapokat. Sajnos ezek leginkább extraként kérhetők az autóba, de ha már a vásárlásig jutottunk, tényleg nem érdemes sajnálni rájuk azt a kis pluszt. És akkor a teljesség igénye nélkül:
- Adaptív Tempomat: Aki sokat közlekedik autópályán, ezt az extrát mindenképp érdemes megfontolnia. Az adaptív tempomat ugyanis nem csak biztonságos távolságot tart a kiválasztott sebességen az előttünk haladó járműtől, hanem a motor és a fékek irányításával szükség esetén automatikusan lassítja, vagy gyorsítja is az autót. Ez a funkció hosszabb, monoton távokon tényleg kifejezetten hasznos tud lenni.
- Area View környezetfigyelő rendszer: Hihetetlen mértékben megkönnyíti a parkolást azzal, hogy a fedélzeti monitoron a jármű közvetlen környezetét is észlelhetjük, amit az autó elején, hátulján és a külső visszapillantó tükrökön lévő széles látószögű kamerák rögzítenek.
- Ajtóél védelem: Nagyon praktikus szériafelszereltség az első és hátsó ajtókon lévő automatikusan nyíló műanyag élvédő, ami megvédi az autót - vagy éppen a mellettünk parkolót - a kisebb karcolásoktól, horpadásoktól.
- Virtuális pedál: Az opcionálisan kérhető virtuális pedál nagy segítséget nyújt, amikor mindkét kezünk tele van, ezzel ugyanis érintés nélkül nyithatjuk a csomagtartót, mindössze a lábunkat kell a lökhárító közelében meglendítenünk.