Teljesen átadják a pesti alsó rakpartot a gyalogosforgalomnak: örökre autómentes lesz a belvárosi szakasz

Karácsony Gergely bejelentése alapján hamarosan eltűnnek az autók a pesti alsó rakpart egy szakaszáról, amit így teljes mértékben birtokba vehetnek a gyalogosok és kerékpárosok.
Sétány a pesti alsó rakparton
2021. június elején zárták le a pesti alsó rakpartot a Margit híd és az Országház között. A felújított szakaszt 2021 decemberében adták át, de csak a gyalogosok és kerékpárosok számára, az autósok csak most, április 11-én, hétfőtől vehették birtokba az úttestet, mivel kicserélték a város egyik elöregedett ivóvíz-főnyomócsövét a pesti Duna-part érintett szakaszain. A befejeződött ivóvízvezeték-építési munkák után a Széchenyi rakparton (a Jászai Mari tér és a Markó utca között) április 19-én kezdődhet a főnyomócső cseréje, és előreláthatólag ez év negyedik negyedévében fejeződik be. Az azt követő ütemben, az Erzsébet hídi csomópontnál várhatóan júliusban indulnak a munkák. Ez a rész lehet majd egyszer autómentessé alakítva.
Erről Karácsony Gergely beszélt Telexnek adott, szerdán megjelent interjújában. Mint elmondta, a Lánchídtól délre teljesen autómentes lesz a pesti alsó rakpart. A főpolgármester emlékeztetett, ez programjának része. Budapest vezetője közölte: ennek bejelentésével várnia kellett eddig a hétig, "felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá". A Telex arról is ír, hogy feltehetően az Erzsébet hídig tartó szakaszt adják majd át a gyalogosforgalomnak, ennek kivitelezését a 3-as metró középső szakaszának felújítása után, a jövő év első felében kezdik meg.
Balogh Samu, a főpolgármester közlekedésfejlesztésekkel is foglalkozó kabinetfőnöke azt mondta, sok érv szól a rakpart belvárosi szakaszainak autómentessé tétele mellett, ez például a világ egyik legszebb épített környezete. Folyamatban van a tervezés, a részletek meghatározásába az önkormányzat civil munkacsoportja, amibe a zöld és civil szervezetek mellett az Autóklub szakembereit is meghívták, és az érintett kerületi önkormányzatok is beleszólhatnak. Ők fogják tisztázni, milyen hosszú legyen az autómentes szakasz. A részletekről ugyan még nincs döntés, de valószínűleg egy olyan, sétáló jellegű utat kell elképzelni a rakparti út helyén, amit egyes közszolgáltatások autói, mint például a szemeteskocsi, a Főkert, valamint a mentők, tűzoltók, rendőrök járművei is használhatnak szükség esetén.
Korábban csak hétvégente zárták le a rakpartot az autóforgalom előtt
Lapozz a folytatásért!
Fotó: MTVA/Bizományosi: Juhász Gábor
Oldalak
This is a modal window.