Lifestyle

Vállalkozói közösséget épít az élelmiszer-üzletlánc

Az élelmiszerüzlet idén is folytatta azon beszállítóinak szakmai képzését, melyek hazai kisvállalkozásként kerültek be termékeikkel az üzletlánc polcaira, és a vállalkozói közösség építésében is segítséget nyújt: így a Régiók Kincsei vagy a Hungaricool programokban résztvevő beszállítók a szakmai anyagok elsajátítása mellett a kapcsolati hálójukat is bővíthetik.

Pandémia, energiaválság, infláció - ez csak néhány azok közül a nehézségek közül, melyekkel az utóbbi néhány évben minden hazai vállalkozásnak - így az élelmiszeripari kisvállalkozásoknak is - meg kellett küzdenie. A SPAR Magyarország számára fontos a hazai élelmiszeripari családi és kisvállalkozások támogatása, ezért indította útnak 2019-ben a Hungaricool termékversenyt, 2021 óta pedig a Régiók Kincsei regionális beszállító-fejlesztési program keretében hazai kistermelőktől származó termékek jutnak az áruházlánc polcaira.

A programokban résztvevő vállalkozásokkal a SPAR megbízásából nemrég egy felmérés is készült, amely rávilágított arra, hogy számukra mi jelenti a legnagyobb kihívást a jelenlegi gazdasági helyzetben, illetve milyen tudásanyag segítené őket leginkább a szintlépésben. A válaszadók 76%-ának fontos a helyes tárgyalástechnika elsajátítása, majdnem ilyen lényeges számukra, hogy hogyan tudnak versenyképesek maradni (64%), és hogy miként alakítsák ki az árstratégiájukat (64%). 60%-uk fontosnak tartotta a márkakommunikáció szerepét a recessziós környezetben, illetve 40%-uk szeretne komolyabb tudást szerezni arról, hogy hogyan tudja bővíteni az ügyfélkörét. Egy szakmai rendezvénytől pedig elsősorban gyakorlati tudásanyagot, kapcsolatépítési lehetőséget, illetve a trendek bemutatását várják. Az immár második alkalommal megrendezett SPAR Marketing Bootcamp pont ezt adta nekik. A kétnapos rendezvényen - amellett, hogy a résztvevő több mint 100 beszállító sokoldalú szakmai oktatáson vehetett részt - arra is keresték a választ, mi kell a bizonytalan gazdasági helyzet kezeléséhez.

SPAR Marketing Bootcamp rendezvény

„A bootcampen kiemelten fontosnak tartottuk, hogy a gazdasági helyzetre reflektáljunk, ezért több előadás foglalkozott ezzel a témával. Az aktuális kérdések mellett a hagyományos marketing-mix mind a négy területét is alaposan körbejártuk, mert úgy látjuk, hogy erre van igény” – mondta Tollas Attila, a SPAR regionális beszerzési csoportvezetője, a SPAR Marketing Bootcamp egyik előadója.

Tollas Attila - Spar Marketing Bootcamp egyik előadója

„A rendezvény nem titkolt célja az is, hogy a beszállítók kapcsolatokat építsenek, megismerjék egymást, és beszélgessenek a tapasztalataikról. Vállalkozói közösséget szeretnénk építeni, és a visszajelzések alapján úgy tűnik, jó úton járunk” - tette hozzá a szakember. Kiemelte, hogy a beszállítók nemcsak a szakmai anyagokból tudnak tanulni, hanem abból is, ha megismerik a hozzájuk hasonló vállalkozásokat, és van lehetőségük arra, hogy egy-egy problémára akár közösen keressenek megoldást. A rendezvény rendkívül népszerű a SPAR beszállítói között: a megkérdezettek átlagosan 5-ből 4,8-as osztályzatot adtak arra a kérdésre, hogy a bootcamp beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket.

Demeter Klaudia - Demeter Chocolate Kft. tulajdonosa

A pozitív visszajelzést megerősítette az egyik résztvevő, Demeter Klaudia is. “Több ehhez hasonló rendezvényre szoktunk járni, de a SPAR Marketing Bootcamp kiemelkedik mind közül. Nem általános, hanem az élelmiszeriparra szabott marketing, stratégiai és kommunikációs anyagokat kapunk a SPAR-tól és a meghívott szakértőktől. Emellett pedig kiváló alkalom a networkingre, mert végre találkozunk hozzánk hasonló vállalkozókkal is” – osztotta meg gondolatait a Demeter Chocolate Kft. tulajdonosa.

Oldalak

Video Ha ezt csinálja a mobilod, éppen most lopják az adataidat
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected
      Hirdetés
      Lifestyle
      Sztárok
      Lisa Edelstein számára a Doktor House hozta meg számára a világhírnevet, amelyben a címszereplő szerelmeként, dr. Lisa Cuddyként ismertük meg. Vajon hogyan fest napjainkban a különleges szépségű...
      Lifestyle
      Váratlan pénz üti a Nyilas markát a hónapban. Íme az április havi karrier horoszkóp.
      Fashion&Beauty
      Katalin hercegné számára elengedhetetlen, hogy frizurája mindig tökéletesen mutasson, személyes hajstylistja pedig megosztotta, melyek azok a termékek, amelyeket ennek érdekében mindig magánál tart.
      Lifestyle
      A Bika szerelmi élete egy váratlan esemény hatására meglepő fordulatot vesz. Napi horoszkóp.
      Sztárok
      A világhírű magyar bőrgyógyász, kozmetológus és üzletember által alapított márkát olyan sztárok is előszeretettel használták Hepburn mellett, mint Marilyn Monroe vagy éppen Jackie Kennedy.
      Egészség
      Sajnos rossz hírünk van a 40 éves kor felettieknek, mivel akkor is látásromlás következik be náluk, ha nagyon odafigyelnek. Azonban különböző módszerekkel ezt lehet minimalizálni.