Jegeskávé, én így szeretlek!

Bátran kijelenthetjük, a világ egyik legkedveltebb és legnépszerűbb itala a kávé. Gyakorlatilag minden helyzetben remek apropót ad arra, hogy kicsit kilépjünk a hétköznapok valóságából. Egy ízletes kávé több az egyszerű italfogyasztásnál: amilyen megszokott része a mindennapjainknak, legalább annyira fontos szereplője a találkozásoknak. A nap bármely szakaszában, forrón vagy akár jegesen kortyolva, segít kikapcsolni és feltöltődni.
Ezért sem meglepő az a tendencia, hogy már nemcsak a kávézók itallapjain, de a szupermarketek polcain is egyre több jegeskávé-változattal találkozhatnak a rajongók. Már régóta megfigyelhető, hogy a fogyasztók a kávék esetében is a különlegesebb alternatívákat keresik, és egyre többen választják az ’on-the-go’ kiszereléseket, melyeket bármikor magunkkal lehet vinni. A kávés italokkal szemben is folyamatosan nőnek az elvárások, és ez ugyanúgy vonatkozik az ital elkészítéséhez használt kávé minőségére, mint a többi összetevőére.
Ma már sok esetben nem elégszünk meg egy sima cappuccinóval, hanem a komplexebb variációkat keressük, és az ízek terén is változatosságra vágyunk. A különböző ízesítések elterjedése is azt mutatja, hogy sokszor a mindennapi, „jól megérdemelt” desszert, édesség helyett is egyre inkább ezekkel a finomságokkal kényeztetjük magunkat. Valamint a csomagolt kávék esetében is igaz, hogy a tudatosabbak nagyon komolyan figyelembe veszik a választásnál azt, hogy az adott márka mennyire fenntartható módon állítja elő a termékeit, milyen csomagolóanyagot használ.
Ha már minőségi szempontokról beszélünk, akkor nem lehet elmenni amellett a dobozos jegeskávé mellett, amelyikből hazánkban a legtöbb fogy*. Az ENERGY COFFEE termékcsalád pár évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, jelenleg pedig már 7 ízváltozata közül választhatnak a jegeskávé szerelmesei.
A HELL jegeskávéit a kiváló minőséggel, a valódi magyar tejjel, az Arabica és Robusta kávékivonattal azonosítják a fogyasztók – idén márciustól pedig a minőségi hozzávalók mellett, új névvel és csomagolással találhatják meg a boltok polcain. A HELL ICE COFFEE névre váltó márka jegeskávéi ráadásul külsejükben is megújulnak: a 250 ml-es, végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozos csomagolásban elérhető termékek egységesebb, letisztult designt kaptak.
Ha kávé nélkül nem telhet el napunk, a változatos ízvilág mellett legalább annyira fontos szempont lehet a választásnál a praktikum és a kiszerelés. Kávéinkat többségében otthon vagy munkahelyünkön isszuk meg, de a felgyorsult mindennapok során egyre több kávét iszunk útközben, munkába menet, esetleg utazáskor. Nem csoda hát, hogy ’on-the-go’ kiszerelésű jegeskávék kínálata is ilyen dinamikusan nő, hiszen ki ne szeretné könnyedén és bárhova magával vinni legkedvesebb kávés italát!
*Értékbeli forgalom és eladott darabszám tekintetében (Nielsen 2022)
leadfotó: 123rf.com
Oldalak
