Nem tudjuk kikerülni, és lehet nem is kell: így segítheti munkánkat az online marketing
Valószínűleg sokan nincsenek tisztában azzal, hogy vajon mit takar pontosan az online marketing. Kinek van rá szüksége, miből áll, és milyen segítséget nyújthat egy vállalkozás számára? Ebben a cikkben eláruljuk, hogy hogyan segítheti a munkánkat egy jó marketing!
Valóban szükség van online marketingre?
A vásárlási szokások az elmúlt időszakban hatalmas változásokon mentek át. Eddig még az újságokból, a rádióból, illetve később a tévéből értesültünk arról, hogy milyen termékek és szolgáltatások vannak a piacon. Napjainkban azonban ez a folyamat egyre jobban áttért az internet világába, akadnak olyan üzletek, ahol nincs is fizikai bolt, kizárólag webáruházat üzemeltet a tulajdonos. Ma már ráadásul még az idősek is megtanulták, hogyan tudnak még aktívabban jelen lenni az online világban, így aztán őket ugyanúgy el lehet érni, mint a fiatalabb generációt.
Ez tulajdonképpen egy bizonyíték, hogy valóban működik az online marketing, ráadásul igencsak hatékonyan. Nem árt tehát, ha minden cég és vezető foglalkozik vele, hiszen csak így lehet lépést tartani a világban.
Miben segíthet?
Az éttermek egy része például még mindig azt gondolja, hogy a siker titka a finom fogás és a kedves személyzet. Pedig manapság már egyetlen vendéglő sem törhet ki igazán, ha nincs jelen az online világban. Fontos tehát, hogy ha nem is túl mélyen, de minden tulajdonos rálásson egy kicsit erre, tisztában legyen az alapokkal, hogy hatékonyabban adhassa el a termékeket és a szolgáltatásokat.
Online marketing ügynökség női cégvezetőknek ugyanúgy létezik, nem kell ehhez profinak lenni, hiszen a legtöbbünknek egyszerűen már nincs ideje még ezzel is foglalkozni. Erre való egy segítő szakember, aki átlátja a helyzetet és a lehető legjobbat hozza ki a közösségi médiában való jelenléttől. Ők tisztában vannak a legújabb marketing eszközökkel, megfontolt döntéseket tudnak hozni egy-egy kampány kapcsán. Ezáltal az erre áldozott összeg sem megy kárba, hiszen garantáltan több embert érhetünk el, mintha magunk próbáltunk volna hirdetést összeállítani.
Az online marketing néhány fontos eleme
A témát nem fedi le néhány Facebook poszt és két Instagram kampány. Itt bizony sokkal többről van szó. Az online marketing sok stratégiát, eszközt, különféle csatornákat foglal magában, ezeket azonban külön is tudni kell használni. Az egyik legfontosabb, hogy legyen egy profi céges honlap, hiszen ez lesz az a felület, ahol a leendő vásárlók és érdeklődők megismerkedhetnek a termékekkel és a szolgáltatásokkal.
Másik fontos alappillér a keresőoptimalizálás, tehát a SEO, amely szintén egy egyedi eleme ennek a területnek. Talán azt is mondhatjuk, hogy ez a legfontosabb az online marketingben. A kutatások ugyanis bizonyítják, hogy nagyjából a vásárlók háromnegyede a keresőmotorokon kezdi meg a vásárlást. Ebben nyújt segítséget a SEO, hiszen a weblap sokkal előkelőbb helyen szerepel majd a találati listán.
Természetesen továbbra is fontos a közösségi média jelenlét és a tartalommarketing, ezek azonban sok esetben csak átmenetileg dobják meg egy cég forgalmát.
Összegezve
Elmondható tehát, hogy az online marketing nem merül ki a Facebook posztokban, hiszen ennél sokkal többről van szó. Szükség van egy jó honlapra, ahol az érdeklődők megismerkedhetnek a márkával, emellett pedig nem árt egy kis figyelmet szentelni a keresőoptimalizálásra, hogy a vállalkozás a Google-ban is előkelő helyet érhessen el.