Munkahelyi konfliktus? - Így fojtsd el csírájában

Bár a home office elterjedése némiképp elszeparált minket kollégáinktól és főnökeinktől, az időnk nagy részét még mindig a munkahelyünkön töltjük. Pontosabban a munkahelyi kommunikációval, aminek egy része óhatatlanul is konfliktusba torkollhat.
Ahhoz, hogy el tudjuk kerülni a következményeket, nézzünk meg néhány konfliktustípust néhány tippet a megoldásukhoz.
Amikor egyszerűen betelik a pohár
A telefon egyfolytában csörög, a főnököd 10 percenként követeli a rád bízott feladat eredményét, a munkatársak folyamatosan „zsizsegnek” körülötted, nem tudsz koncentrálni és az utolsó csepp a pohárban, amikor egy kollégád megszólít és segítséget kér tőled. A frusztráció a tetőfokára hág és hirtelen lecsapódik egyetlen emberen – mégpedig azon, aki szólni mert hozzád. Egy jobb napon a kolléga maximum csak döbbenten áll és nem szól semmit, de ha neki is éppen ilyen rossz napja van, akkor ebből bizony csúnya – és hangos – vita következhet. A legjobb, ha ilyenkor időben észreveszed a közelgő katasztrófát és ahelyett, hogy lekiabálod a másikat, elnézést kérsz, kimész az irodából és tartasz egy 20 perces kávészünetet. Ez alatt rendezheted a gondolataid és megfelelően lereagálhatod a segítségkérést.
A cikk folytatódik a következő oldalon!
Amikor betelik a pohár, az könnyen csapódhat egy emberen
Oldalak
