Felejtsd el, amit eddig a call center állásról gondoltál!

Vajon mi lehet a közös pont nagyvállalati vezetők és egy ismert humorista életében? Elsőre biztosan nem találnád ki, de ugyanonnan indult a karrierjük. Ráadásul imádták is minden percét.
Musimbe Dávid Dennis a húszas évei elején karosszérialakatosként dolgozott, de rögtön tudta, hogy nem ez az útja. Hirdetésben látott meg egy telefonos értékesítői munkát, ami annyira bejött neki, hogy hét évet töltött el call centerben. "Amikor odakerültem, akkor úgy azt éreztem, hogy megérkeztem. Az volt életem első olyan munkája, ahol flowba tudtam kerülni" – fogalmazott és persze az is nagyon fontos volt neki, hogy a humort is bele tudta vinni a beszélgetésekbe. Extrán motiválta, hogy saját maga alakíthatta a fizetését, mert az alapbér mellett jutalékot is kapott a teljesítménye alapján.
Büszke call centeres múltjára Seres Miklós, a Hilti magyarországi vezetője is. Szerinte a telefonos munka pályakezdőként rendkívül széles rálátást biztosított arra, hogyan működik egy profi cég, milyen folyamatok vannak a vállalatnál, illetve hogyan kell ügyfelekkel kommunikálni és együttműködni. Úgy véli, később nagyon jól tudta kamatoztatni az itt szerzett tapasztalatokat.
Élete egyik legjobb döntésének tartja Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős vezetője is, amikor az egyetem után egy call centerben kezdte el a pályafutását, mert rengeteget tanult belőle. "Ez a tudás, ez olyan, amit nem lehet könyvekből megszerezni, ez egyszerűen abból jön, hogy ahogy telik az élet és helyt kell állni különböző helyzetekben" – vélekedett.
Magyarország egyetlen tőzsdén is jegyzett call centeres cégét Jakab Szabolcs alapította közel 20 éve. Ő is telefonos értékesítőként kezdte, de nem gondolta, hogy ezen a területen marad. Amire az embernek folyamatosan szüksége van az életben, és rengeteg területen lehet hasznosítani, azokat én is ott tanultam meg, és utána nagyon jól hasznosítottam az üzleti életben később, amikor saját céget alapítottunk – hangsúlyozta. Az eSense évek óta dolgozik azon, hogy csökkentse a szakmához kapcsolódó negatív sztereotípiákat. A legutóbbi, Én is CallCenteresként kezdtem videós kampányukat több tízezren követték a különböző social media felületeken és szakmai díjakat is begyűjtöttek vele. Nézd meg te is, hogy kiderüljön milyen is valójában a call center állás.