Szívmelengető jótékonysági kezdeményezések, amelyekkel te is jól járhatsz!
Az évnek mindig vannak olyan időszakai, amikor jobban előtérbe kerül a jótékonykodás, mások segítése. Az év eleje, a tavasz, tipikusan nem ilyen. Eláruljuk, miért nagyon fontos mégis, hogy most is kinyújtsuk a kezünket azok felé, akiknek szükségük van a támogatásra.
Aki ad, kap is
A mostani gazdasági helyzetben szinte kivétel nélkül mindnyájunknak meg kell húznia a nadrágszíjat. Bár nehéz ilyenkor a jótékonykodásra gondolni, fontos megjegyezni, hogy sajnos a történelem azt bizonyítja, a kedvezőtlen gazdasági körülmények mindig a legszegényebbeket sújtják leginkább. Mutatunk három olyan kezdeményezést, amelyekkel nemcsak adhatunk, de kapunk is, és sokat segíthetünk azokon, akiknek a leginkább szükségük van rá!
Nőkért a Nőnapon
Hagyományosan a Nőnapon mi, nők kapunk bonbont, egy-egy szál virágot a férfiaktól, akik nagyra értékelik, hogy fontos szerepet töltünk be az életükben. 2023-ban azonban tartunk már ott, hogy akár túl is léphetünk ezen a hagyományos kereten, ha úgy tartja kedvünk: nőként megünnepelhetjük azt, milyen csodálatos hölgyekkel hoz minket össze a sors, legyenek azok barátnők, kolléganők vagy akár játszótéri anyukák közössége. És mi is lehetne jobb annál, mint egy nagy ajándékcsomag tele finomsággal, amit közösen fogyaszthatunk el és még segítünk is vele a hátrányos helyzetben élő nőtársainkon.
Nőnap alkalmából különleges, limitált ajándékdobozt állított össze közösen Magyarország egyik legismertebb társadalmi vállalkozása, a fogyatékkal élő és hátrányos helyzetű emberek munkaintegrációjáért küzdő Fruit of Care, valamint a ruha– és kiegészítőtervezés során a roma motívumkincset és stílusjegyeket középpontba helyező Romani Design divatmárka. Az ország elmaradottabb részein, nem egy esetben zsákfaluban, nők által működtetett szociális szövetkezetek sokszor az egyetlen esélyt jelentik a helyi, sokszor szakképesítés nélküli, netán mélyszegénységben vagy fogyatékkal élő női lakosságnak, hogy munkalehetőséghez jussanak, és havi bérrel járuljanak hozzá a családi költségvetéshez. Így a különböző, magyar, szociális alapon működő manufaktúrák produktumait rejtő ajándékdoboz nemcsak ínycsiklandó gourmet-termékeket tartalmaz, de jó ügyet is képvisel, amelynek fókuszában ezúttal a magyar nők szerepének erősítése áll.
Takarítsd ki az otthonod és közben segíts
Nem véletlenül vált fontos napi témává az általános közbeszédben az, hogy rengeteg kényelmi dolgot használunk, amellyel a legnagyobb jószándékunk ellenére is ártunk a bolygónak - és akár a saját egészségünknek is. A vegyszerek immár az életünk kikerülhetetlen részei; legyen szó a ruháinkról, az élelmiszerekről vagy akár a takarításról, mindenhol találkozunk mesterséges vegyi anyagokkal. Hogy ez milyen hatással van az egészségünkre, arról egyre több tanulmány születik, éppen ezért sokan igyekeznek legalább ott megszabadulni a károsnak vélt kemikáliáktól, ahol van választási lehetőségük. Kézenfekvő, hogy a saját otthonunk tisztán tartásában használt termékeket cseréljük le először.
Ha választásaid során nemcsak a bolygó sorsa, hanem az is motivál, hogy másoknak segíthess, szimpatikusnak találhatod a Cleanme.life humanitárius termékcsaládját. A magyar vállalat környezettudatos termékei azon túl, hogy biodegradábilisak, azaz gyorsan lebomlanak, a világon elsőként kaptak papírdobozos, „Higipack" csomagolást. A humanitárius terméken túl pedig megjelent az egyedülálló Helpme.life applikáció, amelyen a magánadományozók több szervezet – legelőször a Magyar Máltai Szeretetszolgálat - éppen aktuális programját tudják támogatni, ezáltal hosszú távú segítő kezet nyújthatnak a rászorulóknak.
Csillogó fürdővel a tudományért
2022-ben a Lush-t alapító Constantine-család elveszítette a hét éves Dexter Constantine-Tatchellt. Dexter sokáig hősiesen küzdött a rabdomioszarkóma ellen, amely egy igen ritka, kevéssé ismert gyermekkori rák. Sajnos mind a betegség kutatására, mind a kezelésére igen szűkösek a rendelkezésre álló anyagi források. Ezért úgy döntöttek, egyik ikonikus termékükkel ennek a gyerekkori ráktípusnak állatkísérlet-mentes kutatását segítik. A limitált kiadású Dexter’s Dragon Egg fürdőbomba eladásából befolyó bevételek 100%-a (az adók levonása után) az Alice’s Arc, Egyesült Királyságban működő civil szervezetet támogatja, amely nemzetközi szintű kutatásokat patronál annak érdekében, hogy a projektjeinek globális hatása lehessen.