Megdöbbentő, melyik linkre kattintottak rá a legtöbben a Facebookon
Új, a platform legnépszerűbb tartalmait összesítő jelentést adott ki a Facebook a transzparencia jegyében. Az eredmények elég meglepőek.
Nem fest túl jó képet a Facebookról
A Facebook történetében először adta ki azt a jelentés, amelyet mostantól minden negyedévben kiadnak majd: ez az amerikai felhasználók hírfolyamának legnépszerűbb posztjait összesíti, méghozzá az interakciók száma helyett az eléréssel, amely a cég szerint jobban reprezentálja azt, hogy mi népszerű a platformról – írja a Telex.
Ahogy azt a Facebook oly gyakran hangoztatja, és ebben a jelentésben is kiemelte, a transzparencia nagyon fontos számukra, ezért szerettek volna rávilágítani arra, hogy melyek voltak a legnézettebb domainek, linkek, oldalak és posztok a platformon az előző negyedévben. Ez a jelentés képet ad arról, hogy mit látnak az emberek a Facebookon, a jövőben pedig szeretnék a mostaninál is részletesebben feldolgozni a témát. Erre szükség is lehet a továbbiakban, mivel az eddig kikerült adatokból például kiderül, hogy a húsz legnézettebb tartalom az összes tartalomnak mindössze 0,1 százalékát tették ki.
A domaineknél például olyan oldalak dominálnak, mint a YouTube, az Amazon, a Unicef, a GoFundMe vagy a Twitter, amiben semmi meglepő nincs, hiszen ezek az internet legnépszerűbb, legismertebb oldalai, arról pedig nincsen szó, hogy pontosan mely linkekről van szó – vagyis például a több milliárd YouTube-videóból bármelyik lehet. A linkeknél azonban meglepetések is születtek: a toplistára felkerült többek között a Green Bay Packers amerikaifutball-csapat korábbi játékosait tömörítő oldal, a második helyen egy cannabidiolt (CBD) és ahhoz köthető termékeket árusító online áruház van, az ötödiken pedig a keresztény tematikájú pólókban utazó reppnforchrist.com. Ezen oldalak esetében azt vizsgálták, hány embert értek el a posztok, az nem derült ki, hogy hányan kattintottak rá ezekre a linkekre.