Eltérített egy repülőgépet, majd köddé vált a váltságdíjjal – A DB Cooper-ügy

Ez az egyetlen megoldatlan gépeltérítési eset a kereskedelmi repülés történetében. 1971. november 24 -én délután - hálaadás estéjén - egy férfi a Portlandból Seattle-be tartó járat fedélzetén azzal fenyegetőzött, hogy felrobbantja a gépet, ha nem kapja meg, amit kér.
A gépeltérítő kiugrott a gépből és soha többé nem látták
Cooper felszállt a Northwest Orient Airlines 305-ös járatára. Letelepedett a 727 hátsó részén lévő folyosói ülésre, rágyújtott egy cigarettára, és bourbont, meg szódát rendelt. Aztán átadott egy cetlit Florence Schaffnernek, a 23 éves légiutas-kísérőnek, aki először zsebre rakta, mert azt hitte, a férfi a telefonszámát adta meg. „Hölgyem, jobban meg kéne nézni azt a papírt. Bomba van nálam.”
A papíron pedig az áll: „Bomba van az aktatáskámban. Kérem üljön le mellém.”
Schaffner az utasításoknak megfelelően cselekedett, majd elment beszélni a pilótákkal. Cooper 200 000 dollárt és négy ejtőernyőt követelt, amit leszálláskor kell átadni a részére. Míg a rendőrség és a légitársaság személyzete a földön igyekezett összeszedni a pénzt és az ejtőernyőket, a pilóták körbe-körbe repültek Seattle felett. Az utasoknak azt mondták, hogy egy kisebb mechanikai hiba miatt a gép üzemanyag-égetésre kényszerült, ami meghosszabbította a repülést, amely általában 30 percig tartana.
Három és fél óra keringés után a 727 végül leszállt. Miután megkapta a pénzét és az ejtőernyőit, Cooper elbocsátotta mind a 36 utast és a hat személyzetből kettőt. A gép tankolt, és felszállt Cooperrel, aki Mexikót adta meg úticélnak. Az első szakasz során, amikor a személyzet a pilótafülkében tartózkodott, Cooper leengedte a hátsó lépcsőt, és kiugrott a gépből. Sosem találták meg.
Lapozz tovább, a cikk folytatódik!
Oldalak
