Eltűnt a világ egyik legismertebb festménye, senki nem tudja, hol van
Ez az alkotás az olasz reneszánsz remekműve, amit 10 millió dollárra becsülnek, és nincs meg.
Az olasz reneszánsz ékköve
Talán sokan ismerik a Madonna és a gyermek (Madonna and Child) című festményt, mely az olasz reneszánsz remekműve. Ez a civilizáció egyik legünnepeltebb képe. A Sandro Botticellihez köthető alkotás (1485) állítólag egykor Imelda Marcos tulajdonában volt, és ma 10 millió dollárra becsülik. Az évek során egy hosszú családi viszálynak és számos bírósági ügynek köszönhetően nyoma veszett, senki nem tudja, hol lehet.
A műalkotást utoljára egy 2007-es kiállításon mutatták be Lawrence Salander New York-i galériájában. Salandert a művészet Bernie Madoffjaként jellemezték (Madoff üzletember és befektetési tanácsadó volt, aki csalásairól vált híressé), többek között olyan képzőművészeti befektetőket és műalkotásokban érdekelt embereket csapott be, mint például a színész Robert De Niro apja. Salander 2010-ben börtönbe került, hitelezői pedig csatározásba kezdtek, hogy bizonyítsák, rászedte őket és ellopta az alkotásokat - köztük a Botticelli festményt is. 2014-ben egy New York-i bírónak hála a remekmű valahogy visszakerült egy Kraken Investments nevezetű kétes társasághoz. Ez a cég kölcsönözte a különféle műveket Salander galériájának. Ronald Fuhrer, a Kraken embere és egyik fejese abban az évben azt nyilatkozta az Artnet News-nak, hogy valóban visszakapták a Madonnát.
Nemrég a La Hougue nevű, Jersey-ben székelő bizalmi társaság dokumentumait elemezve az European Investigative Collaborations (EIC) - egy szervezet neves újságíró szakemberekből - kiderítette, hogy a Brit Virgin-szigeteken (ami amúgy egy adóparadicsom) jegyzett Kraken Investments háttere gyanús, és hogy a vállalat mögött a La Hougue vagyonkezelő cég állhatott. A dokumentumokból kiderül, hogy a társaság haszonélvezői John Dick II és Tanya Dick-Stock voltak, John Dick 82 éves kanadai üzletember gyermekei. Megdöbbentő módon azonban Tanya Dick-Stock nem tudott erről, amíg a dokumentumokat fel nem fedezték. "Tanya úgy érzi, hogy személyazonosságát ellopták és aljas célokra használták fel" - mondta a Dick-Stock szóvivője. "A festményt az ő tudta vagy beleegyezése nélkül szerezték be."