Mostantól így rajonghatunk a sztárokért - virtuális merchandising termékek a láthatáron
Minden rajongó számára fontos, hogy valahogyan kapcsolódhasson bálványozott kedvencéhez, ezt emeli új szintre egy magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég.
Megváltozhat a merchendising
Közismert, hogy kedvenc sztárjainktól, sportolóinktól mindenféle relikviákat vásárolhatunk, legyen az bögre, póló vagy valami egyedi tárgy. A merchandising iparág már most is hatalmas: 2022-ben az Egyesült Államokban a forgalom meghaladta a 92.2 milliárd dollárt, de a szakértők becslése szerint ez az összeg világszinten 2030-ra elérheti a hihetetlenül magas 489,8 milliárd dolláros értéket.
Ezt az óriási piacot változtathatja meg alapjaiban egy több száz hazai egyesület, kamara, klub és szövetség tagkártyáját kezelő, magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég, amely virtuális és augmented reality (kiterjesztett valóság) merchandising termékekkel bővítette ki üzleti modelljét.
Kedvezmények a rajongóknak
A Benefit Barcode Inc. újításának köszönhetően a hírességek, influenszerek, sportolók létrehozhatnak virtuális és igény szerint kézzel fogható bercode merchandising termékeket, rajongói kártyákat, klubkártyákat, amelyek lehetővé teszik, hogy folyamatos kedvezményeket és előnyöket kínáljanak rajongóinak a bercode elfogadóhelyeken.
„A virtualmerch-ökön elhelyezett, úgynevezett „bercode-okkal” (előnyt biztosító vonalkód) számos üzletben és kereskedőnél kedvezményesen vásárolhatnak. Az igazi értékét azonban az adja, hogy a különböző szolgáltatási szinteken biztosított virtualmerch-ökhöz a sztárok, különböző felajánlásokat tesznek. Ilyen lehet egy videóüzenet a rajongónak, személyes találkozás vagy betekintés egy videóklip forgatására” – mutatott rá Jáger László, a startup alapítója.
A hazai sztárok közül elsők közt állt a cég élére Vastag Csaba, Fonogram-díjas előadó, az X-Faktor első évadának győztese, míg az Egyesült Államokban Keyla Wood színésznő, Robert Mack vizuális művész és Simo Ben televíziós személyiség, író csatlakozott nemrégiben.
NFT: új kapuk nyílnak meg
Miközben a startup folyamatosan fejleszti ez irányú modelljét, máris egy újabb nagy ugrásra készülnek: meghódítják az NFT-k világát is. Az NFT-k (nem helyettesíthető tokenek) a blokklánc technológia vívmányai. Az elmúlt időszakban hatalmas népszerűségre tettek szert, melyek lehetővé teszik digitális tartalmak, műalkotások és más egyedi relikviák létrehozását, eredetének és tulajdonjogának kétségkívüli igazolását.
A sztárok a jövőben már ilyen NFT-k formájában is kiadhatják limitált számú virtuális mercheiket, melyek ugyanúgy kedvezményes vásárlásra és a sztár különböző felajánlásainak igénybevételére jogosítanak majd fel, ezzel rendkívüli értéket képviselve a rajongók számára. A Bercode NFT Marketplace izgalmas lehetőséget kínál a sztárok és rajongóik közötti kapcsolat elmélyítésére.
Az amerikai piacnyitáson a cég már gőzerővel dolgozik kiterjedt kapcsolati hálóján keresztül. Elmondásuk szerint virális terjedésre számítanak és egy idő után már nem nagyon lesz olyan sztár, aki megengedheti magának, hogy kimaradjon ebből az innovációból, mely talán az NFT-k új forradalmát hozhatja el, hozzájárulva a következő bikapiachoz.