Százezrekkel többet kaphatsz a lakásodért, ha megfogadod ezt a tippet! Miért nem gondol erre mindenki?
Elnyerni a vevők bizalmát nem csak egy multicégnek, egy kozmetikusnak vagy egy banknak fontos. Sok múlik azon, hogyan tekint rád az érdeklődő, és a bizalmon dőlhet el az is, hogy végül vevő válik-e belőle. Mit tegyél, hogy akinek eladnád a lakásod megbízhatónak lásson?
Ennyi múlhat a bizalmon...
Régi sztori: kedves ismerősöm megkeresett azzal a kéréssel, hogy segítsek neki lakást találni. Konkrét elképzelései voltak, ezért nem volt sok hal a vízben, vagyis az akkori ingatlanpiacon. Összesen négy olyan lakás volt, ami a megálmodotthoz közelített, ezek közül is kettő volt az, ami a döntőbe került.
Vicces, de ez a két lakás ugyanabban az épületben volt, különböző emeleten, tehát lényegében egymás alatt helyezkedtek el. Őszintén mondhatom, ugyanolyanok voltak: sem elrendezésben, felépítésben, fekvésben nem volt különbség, közel azonos állapot. Egyedül az árban volt eltérés: az egyik több, mint 600 000 forinttal drágább volt.
Lelkemre mondom, nem gondoltam volna, hogy van bármi is, amiről beszélni kéne, nemhogy még átrágni elölről hátulról meg keresztbe a kérdést a döntés előtt. Hát nem tűnik egyértelműnek a helyzet? Ügyfelem azonban még gondolkodási időt kért a nagy döntés előtt.
Min múlik a döntés?
Egész este agyalt, többször is felhívott. Pro-kontra listát készített, háromszor kérte ki a véleményem, és mindenki másét is, lassan már a közértből kért ezredvéleményt. Egy este alatt őrületbe kergette a családját.
A negyedik hívásnál feltettem újra a kérdéseim, és végre igazán végiggondolta a választ. A miérteket nem könnyű kiszedni az emberekből.
„Miért nem szeretnéd, a két gyakorlatilag teljesen ugyanolyan lakás közül azt, ami 600 000 forinttal olcsóbb? Miért vacillálsz?”
És annyi győzködés, várakozás után végre kinyögte!
„Tudod Edit, azért gondolkodom még, és azért húz a szívem a drágább lakás felé, mert megbízhatóbbnak találom a tulajdonost. Olyan őszintének, precíznek tűnt, fel volt készülve.”
És itt a kulcsszó: MEGBÍZHATÓ!
Képzeld magad a vevő helyébe egy percre. Ő több millió forintot készül neked adni, nem babra megy a játék, ahogy mondani szokás. Nem fér bele neki a lutri. Ez persze nem jelenti azt, hogy te ne lennél megbízható ember, de sokan – ahogyan te is – szeretnek biztosra menni, amennyire csak lehetséges. Az, hogy egy vevő aggódik, teljesen érthető. Ez nem rólad vélemény, de az ő életében is igen nagy döntésen van túl, és nagy változás előtt áll. Egy cipőben jártok, mondhatni.