Lanvin a halandóknak is
A H&M november végi időzített bombája nagyot robbant, az idei híres tervező által készített kollekciót is pillanatok alatt elkapkodták.
A Hennes & Mauritz, vagyis röviden a H&M egy svéd nemzetközi ruházati cég, ami férfiak, nők, gyerekek számára egyaránt árul termékeket. Elterjedtsége és népszerűsége leginkább annak a sikeres fogásnak köszönhető, amit 2004 óta alkalmaz a cég: a tervezők.
2004-ben Karl Lagerfeld, a Chanel-ház feje tervezett kollekciót a H&M számára. A termékekhez a vásárlók olyan áron juthattak hozzá, amiről egy Chanel kapcsán álmodni sem mertek, az akcióból hatalmas siker lett. Ez vonta maga után az ismétlést, így olyan nevek fémjelezték az évek során a H&M polcain sorakozó termékeket mint Stella McCartney, Viktor & Rolf, Madonna, Roberto Cavalli, Kylie Minogue, Comme des Garçons, Matthew Williamson, Jimmy Choo és Sonia Rykiel.
A hat éve elindult lavinát a 2010-es évre a Lanvin zárta. A francia Lanvin az egyik legbefolyásosabb márka a 21. században. A művészeti vezetője Alber Elbaz és a férfi ruhaosztály tervezője, Lucas Ossendrijver által tervezett kollekció November 23-án kerültek be 200 boltba világszerte. Nyilatkozatukban kijelentették, nagyon örültek, hogy a H&M felkérte őket. Habár eddig elzárkóztak a tömegpiaci áru termelésétől, most mégis jó ötletnek találták ezt a lehetőséget, hiszen így még több emberhez juthat el a kollekciójuk, az elérhetetlen luxus így elérhető válik mindenki számára. A siker titka Alber Ebaz szerint az, hogy a két teljesen ellentétes cégnek ugyanaz a filozófiája: "örömet és szépséget vinni férfiakhoz és nőkhöz szerte a világon."
Sajnos a Lanvin termékek nem pihentek sokáig a polcon. A mindenre elszánt, hajnal óta sorban álló vásárlók hamar elkapkodták az összes darabot. Ez nem csoda, ha megnézzük néhány darabot a kollekcióból, hamar rájövünk, miért is volt ekkora sikere: