Divat és szépség a mellrák ellen
Október elseje a mellrák elleni küzdelem világnapja. Ebben a hónapban több márka is felhívja a figyelmet a szűrés fontosságára és a rózsaszín szalag kitűzésével nem csak az önvizsgálat fontosságára, de a betegek támogatására is nagyobb figyelmet fordítanak.
A rózsaszín szalag ereje
Az Estée Lauder vállalat BCA kampánya, melyet a néhai Evelyn H. Lauder, a rózsaszín szalag egyik megalkotója és a The Breast Cancer Research Foundation alapítója indított útjára, nemzetközi mozgalmat elindítva segítette milliónyi élet megmentését az elmúlt két évtized során. A BCA kampány a tájékoztatás és a klinikai kutatások támogatásával kívánja leküzdeni a mellrákot. A jelenleg több mint 70 országra kiterjedő kampány máig összesen több mint 48 millió dollárt gyűjtött a nemzetközi kutatások, a tájékoztatás és az orvosi kezelések támogatására világszerte.
Hazai kampány a megelőzésért
Magyarországon a mellrák megelőzési kampány keretén belül különleges, limitált
kiadású termékek 2014. október 1-től kaphatók az márka szaküzletekben. A termékek nettó árbevételéből származó összeg 50%-át a Mamma Egészségügyi
Zrt. mellrák megelőzési program javára adományozzák. Október folyamán a Marks and Spencer hazai leányvállalata is csatlakozik a kampányhoz. A vállalat - a kampány jelképeként szolgáló - rózsaszín szalagot helyez el azokon a melltartókon, amelyek megvásárlásából származó nettó árbevétel 1 %-val támogatja a mellrák megelőzési programját. A divatmárka hat budapesti üzletében októberben rózsaszín szalagot viselnek az értékesítő munkatársak is, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a rákszűrések fontosságára.