Budapest lett Közép-Európa divatközpontja
Minden eddiginél nagyobb érdeklődés és szakmai figyelem kísérte múlt hétvégén a Central European Fashion Days-t, melyet idén második alkalommal rendezett meg a Design Terminál. A közép-európai régiót felölelő divatipari seregszemle kiemelt programja a Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázat döntője volt.
Nemzetközi divatesemény
A Central European Fashion Days (CEFD) az idén negyedik alkalommal meghirdetett nagysikerű Gombold újra! öltözék- és kiegészítő tervezői pályázatból nőtte ki magát, melynek célja hogy tehetséges fiatalokat segítsen sikeres vállalkozásuk elindításában, valamint eljuttassa őket a hazai és a nemzetközi piacra.
Most először a pályázaton a magyarok mellett a visegrádi országok (Csehország, Lengyelország és Szlovákia) legtehetségesebb divattervezői is elindulhattak, mellyel a Gombold újra! Közép-Európa teljes egészében nemzetközivé vált. A Design Terminál célja nem csak az, hogy ígéretes fiatal divattervezőket támogasson, hanem az is, hogy Budapestet és Magyarországot a régió kreatív központjává tegye.
Egyre népszerűbb a magyar divat
„Nagyszerű lehetőségnek tartom ezt a rendezvényt arra, hogy felhívjuk a közvélemény és a világ figyelmét a tehetséges magyar tervezőkre. Az elmúlt évek tapasztalatai is azt mutatják, hogy a Gombold újra! pályázatnak köszönhetően számos karrier indult be, vagy kapott újabb lendületet és érződik az is, hogy egyre szívesebben vásárolunk hazai tervezők munkái közül. Úgy gondolom, hogy van egy sajátos íz, egy sajátos kelet-közép-európai hangulat, ami megmutatkozhat a divat világában.” – mondta Herczegh Anita, a köztársasági elnök felesége, a Gombold újra! Közép-Európa fővédnöke.