A leggyakrabban használt kozmetikumok
Kíváncsi vagy, hogy a magyar nők milyen kozmetikumokat használnak a legtöbbször és mi az, amit a leggyakrabban elhanyagolnak? A 2011 novemberében végzett piackutatás során meglepő eredmények születtek.
A leggyakrabban használt termékek
A felmérés során a 18 és 49 év közötti magyar nőket kérdezték meg szépségápolási szokásaikról és kedvenc termékeikről. Itthon a kézkrémek a legtöbbet használt termékek, míg a narancsbőr elleni készítményeket használják legritkábban - derült ki a felmérésből. Tehát a magyar nők között a kézkrém a legnépszerűbb kozmetikum, melyet a válaszadók átlagosan havonta húsz alkalommal használnak.
60 százalék naponta legalább egyszer alkalmazza a kézszárazság ellenszerét. A kézkrémet használati gyakoriságban a többi ápoló termék követi, azaz a testápoló és a hidratáló arckrémek. Persze érthető a felmérés eredménye, hisz a téli időszak beköszöntével legtöbben a bőrfeszülést és szárazságot szeretnék megszűntetni vagy megelőzni, ezért is kiemelkedő az ápoló termékek népszerűsége a hidegebb szezonban.
Mit hanyagolnak el a magyar nők?
Meglepő eredmény azonban, hogy mindössze a nők ötöde használja napi rendszerességgel az arctisztító tejet vagy tonikot, mely azonban kulcsfontosságú lenne az egészséges bőr megőrzése érdekében, főleg ha sminket is viselünk napközben. A legkevesebbet alkalmazott termékek közé a ránctalanító arckrém (23%), a szemránckrém (22%), a feszesítő testápoló (16%) és a narancsbőr elleni krém (12%) került.
Végzettségfüggő lenne az ápoltság?
A felmérés során a korcsoporton kívül a végezettséget és a lakóhely típusát is vizsgálták, ám az eredmények szempontjából ezek a kategóriák nem voltak jellemzők.
Egyedül a hidratáló arckrém használatánál figyelhető meg jelentősebb eltérés. Az alapfokú végzettséggel rendelkező nők havonta átlagosan nyolcszor, míg a felsőfokú végzettséggel rendelkezők közel kétszer ilyen gyakran, azaz havi tizenhat alkalommal alkalmaznak ilyen típusú kozmetikumokat.
A felmérés eredményeinek értékelésekor azonban felfigyeltek arra, hogy a nők többsége az előző évekhez képes sokkal tudatosabban választ a bőrtípusának megfelelő kozmetikumot. Ez mindenképpen pozitív változás, mely jelzi, hogy egyre tudatosabban viszonyulnak a hazai nők is a szépségápoláshoz.