A Heineken bemutatja: Sör és divat? Igen!
Sikeresen zárult az első sörös showroom, a hazai viszonylatban is egyedülálló Heineken x CEFD Pop-up Store. A Heineken, a Central European Fashion Days és a Design Hét keretein belül a külföldi divathetek mintájára egy héten át látogatható pop-up showroomot varázsolt Budapestre, hogy bemutathassa a visegrádi országok tervezőinek legújabb ősz-téli kollekcióit és extravagáns kreációit. (x)
Otthon a divatban
A Heineken nemcsak a sörök, de a divat világában is otthonosan mozog, hiszen számos kezdeményezésük köthető neves dizájnerekhez. A mostani pop up store létrehozásával a márka elsődleges célja az volt, hogy minél több tehetséges magyar és régiós divattervező munkáit ismertesse és szerettesse meg a nagyközönséggel. Világmárkaként lehetőségük van alakítani a trendeket, így büszkén vállalnak szerepet a helyi tehetségek támogatásában.
Korai úttörők
A márka az évek során számos hazai divat-, illetve formatervezőknek szóló pályázatot is indított az ikonikus Heineken-palackok felfrissítésére. Jelenleg a világ nagyvárosai által inspirált limitált kiadású “Cities” üvegekkel bűvölik el a sör és a trendek szerelmeseit - nem véletlen tehát, hogy a Heineken a világ legnemzetközibb, és egyben legtrendibb söre is.
„A Heineken születése óta szorosan és tudatosan kapcsolódik a designhoz, a kreativitás jellemzi. Ez volt az első sör, ami nem a megszokott barna üvegben, hanem színes, különleges zöld palackban került a fogyasztókhoz, így átlagsör helyett azonnal a városi szalonok sörévé vált. Az ehhez hasonló kreatív ötletek, a határok feszegetése - és néha átlépése - azóta is jellemez minket. Világszerte keressük és támogatjuk a fiatal dizájnerek, tehetségek munkáját. Ez a globális együttműködés inspirálja a tervezőket, ők pedig inspirálnak minket.”- mondta Mark van Iterson a Heineken Globális Design igazgatója.
Heineken Pop-up Store
A Heineken x CEFD Pop-up Store Kiss Miklós dizájner tervei alapján idén a Hotel NOMURIban talált otthonra. „A 38 négyzetméteres területen a szlovák, cseh, lengyel és magyar tervezők ruháit, kiegészítőit külön szektorokban helyeztük el, amiket egy-egy, a sorok elején található fehér pólón jeleztünk az adott város nevével. Az anyaghasználat teljességgel szokatlan volt, a shop és a divat területeiről ismert alapanyagokból táplálkozott. Ilyen volt például a télen a boltok ajtajából, ipari területekről jól ismert szalagfüggöny, ami leginkább hőfüggönyként él a köztudatban.
A másik anyag pedig a fehér, áttetsző, hálós szerkezetű textília, ami erősen utal a divat alapanyagaira. A fehér és zöld szín találkozása alapvetően erősíti fel a Heineken márka jellegzetes színhasználatát. A shop elrendezése a legalapvetőbb struktúrákat követi, kicsit az antik (és ezáltal a keresztény) templomok alaprendszerére épít, egy külső és egy belső vázzal, miáltal egy kicsit a Divathét temploma is szeretett volna lenni.” - árulta el a tervező.
Az öt ország trendjeit felvonultató pop-up store-ban többszáz ember csodálta meg a közép-európai tervezők kreációit, a szakmai workshopokon is igen sokan vettek részt, de a személyre szabott konzultációs lehetőségekkel is tucatnyian éltek.