Állandó késés, járattörlés és kényelmetlen ülések - Ezek a világ legrosszabb légitársaságai
![](https://www.femcafe.hu/sites/default/files/styles/story_hero/public/default_images/image_not_found.jpg?itok=cxG_mT8U)
Imádok utazni, de repülőn még sosem ültem. Kicsit rettegek, a tériszony sem válik a javamra, mégis nagyon vonz ez az égi kaland. Tudom, sokaknak elcsépelt és unalmas már a repülés, de nekem méltán emlékezetes része lenne a vakációmnak. Éppen ezért, szeretnék boldog nosztalgiával és nem dühvel és bosszankodással visszatekinteni rá. Akár gyakorlott repülő vagy, akár zöldfülű, mint én, ezeket a légitársaságokat érdemes elkerülnöd, ugyanis a Skytrax Global Airline Ratings értékelése alapján ezek a legrosszabbak közé tartoznak.
10. Pakistan International Airlines
Bár magyarként valószínűleg sokan vigyorogva huppannának a PIA feliratos gépek üléseibe, erre az esetek kétharmadában csak a kijelölt indulási idő után lenne lehetőség. A felszállások csak 37,53%-ban történnek pontosan, holott a társaság havonta körülbelül 3000 repülőutat intéz (csak az összehasonlítás végett: egy nagyobb cég, például a U.S. Airlines 90.000 utat bonyolít egy hónapban). A Skytrax mindössze 2 csillagra értékelte a társaságnál a becsekkolást, a transzfer szolgáltatásokat és a személyzet nyelvtudását is.
9. RyanAir
Takarékos és pénztárcabarát, a reklámokból is ismerhetjük már. De arra senki sem számít, hogy tényleg ennyire keveset kapjon az egyébként kevés kifizetett pénzéért. Az ülések nem dönthetők egyáltalán, nincs a háttámlára erősített zsebes tároló vagy lehajtható asztalka. Mosdókból is kevesebb van, így több ülés fér el. Mindenért plusz költséget kell fizetni: felárat számolnak fel, ha az ember bankkártyával akar fizetni, ha kisbabával érkezik, ha elsőbbségi ülésre van szüksége vagy ha csak nagyobb helyre a lábainak.
8. China Eastern Airlines
A flightstats.com adatai alapján 2015-ben 53,87%-ban indultak pontosan a járatok, ám itt egy nagy légitársaságról beszélünk, havonta 50.000 úttal. Ha oda-vissza utazunk a társaság gépével, akkor valószínűleg egyszer legalább késéssel indul majd a gép. A Yelpen olvasható visszajelzések alapján az ügyfélszolgálat nem rossz, hanem szinte nincs is.
7. Lion Air
Ázsia legnagyobb alacsony költségvetésű légitársasága rengeteg országba indítja járatait, mégsem ajánlanak megfelelő minőségű szolgáltatást. 2012-ben a nytimes.com is beszámolt róla, hogy a több éve tartó gyakori balesetek a társaságnál a pilóták általánosnak nevezhető drogfogyasztásával magyarázhatóak. Emellett az állandó késések szinte jelentéktelen problémának nevezhetőek.