„Nooormális?”, avagy a L’art pour l’art legemlékezetesebb pillanatai - de hol tart a Társulat ma?
35 éves a L’art pour l’art. A Laár András alapította társulat legmaradandóbb momentumai és jelenlegi helyzete dióhéjban.
Laár András, mint a híres Besenyő Pista
35 éve alapította Laár András magyar költő, zeneszerző, színész és dalszövegíró a L’art pour l’art Társulatot. Laár András önállóan 1986-ban lépett fel először a Török Pál utcai Pinceszínházban, az előadás Laár abszurd verseire épült. Később Dolák-Saly Róbert is csatlakozott hozzá, és még ugyanebben az évben megalapították az akkor még Laár pour Laár Társulatot. Egy évre rá tértek át a L’art pour l’art írásmódra. Az ezt követő években hatalmas sikereket arattak színházi estjeiken. A legmaradandóbb, televízióban is megjelenő karakter Besenyő István, ismertebb nevén Besenyő Pista volt: aki egy ízig-vérig magyar, mindenben kötekedő és mindenben értelmet kereső ember, egy igazi kocsmai filozófus. Fél- vagy inkább negyedművelt: konkretizáláson és betű szerinti félreértelmezésein jókat mulattak a nézők. Mindig, amikor egy totális félreértelmezésen alapuló tévkövetkeztetésre jut, vitapartnerét lesújtóan és elnyújtott „nooormális?” jelzővel illeti, miközben a kezével is bolondjelet mutat a homloka előtt. Jókedvű, határozott ember, akinek mindig igaza van, akár egyszerre többször is.
A L’art pour l’art hamar divattá vált. Aranylemezeik lettek, és bekerültek a legnézettebb tévéműsorok közé. A Társulat eredetiségével beíródott a magyar humor nagykönyvébe, hatása a Rádiókabaré 1998-as Humorfesztiválján is érződött. Előadásaikban csak saját szerzeményeket mutattak be, a L’art pour l’art Társulat a színtiszta magyar abszurd humort játszó színház egyetlen képviselője.
Lapozz, a cikk folytatódik!