Lifestyle

Beszámoló az izraeli pokolról: így menekítettek ki egy 26 fős magyar csoportot a háborúból - Interjú

Egy 26 fős magyar csoport rekedt Izraelben, miután szombat reggel kitört a háború. A Flores Andrea által vezetett csapat szombaton jött volna haza, ám a Wizz Air törölte a járatukat. Szerencsére az utazási irodának köszönhetően mindenki épségben hazatért hétfőn.

Tel-Avivban rekedtek

Flores Andrea idegenvezető és pszichológus a Proko Travel csoportját vitte Izraelbe kedden. Szombaton indultak volna haza a Wizz Air járatával Tel-Avivból. Még reggel a szállodában tartózkodtak, amikor 7 óra körül meghallották az első rakétát. Andrea telefonon mesélt a Femcafe.hu-nak a történésekről:

„7 óra körül hallottam az első rakétát. Rögtön tudtam, hogy egy rakéta, felismertem a hangjáról. Utána elkezdett szólni a sziréna, akkor egy pillanatra megijedtem, majd felöltöztem. Szólt a hangosbemondó, hogy mindenki hagyja el a szobáját, menjen az óvóhelyre. Megkerestem az utasokat, beszéltem velük. Volt, aki tudta, hogy mit kell tenni, és volt, aki nem, de egyáltalán nem volt pánik. Mindenki csak tette a dolgát. Az óvóhely a szálloda alatt van, körülbelül a mínusz 3. emeleten. Egy icipici kis helység, ahol kevesen férnek el: volt, aki a lépcsőn ült vagy állt, esetleg az óvóhely előtt várakozott. Alig volt levegő, és mindent lehetett onnan is hallani. Mi akkor még nem tudtuk, hogy háború kezdődött.”

Volt segítség

Az utazási iroda nagyon segítőkész volt, egyből elkezdtek azon dolgozni, hogy minél hamarabb hazajuttassák a csoportot. A csoportnak eredetileg szombaton délben kellett volna kicsekkolnia a szállásról, ám az épületet nem lehetett elhagyni.

„Felhívtam azonnal az utazási irodát, ahogy meghallottam, hogy lőnek. Mindenben segített Prónay Gyula és Prónay Bence, akikkel kapcsolatban voltam. Utána elkezdtünk izgulni, hogy mi lesz a járatunkkal, amit a Wizzair végül törölt is, ezért még maradnunk kellett. Szerencsére mindenki ugyanabban a szállodában és szobában tudott maradni, és élelmiszerünk és vizünk is volt. Szóltam az utasoknak, hogy ne pizsamában, hanem ruhában aludjanak, ha esetleg ugrani kellene. Azonban 10 órakor volt a legutolsó riadó, utána már nem volt semmi, még reggel sem. Addigra már a Proko iroda megvette nekünk a repülőjegyeket. Kettő személy az El Al-lal még aznap este hazautazott. Igaz, hogy 5 óra 25 perckor ment a gépük reggel, de nem volt taxi, hiszen senki sem dolgozott. Valahogy a semmiből előbukkant mégis egy kocsi, így ők ki tudtak menni a reptérre, ott töltötték az éjszakát, majd másnap reggel hazautaztak.”

Lapozz a folytatáshoz!

Oldalak

Lifestyle
Sztárok
Harry és Meghan ellen szövetkezett az uralkodó és a trónörökös, ám a királyi szakértő szerint mindketten kudarcot vallottak, ami meglehetősen megviseli apát és fiát.
Anno Marics Peti csak álmodozott a hírnévről, és abban sem volt biztos, hogy a Valmar be fog futni zenekarként. Visszaemlékezett a régi időkre, amikor még buszjegyre is alig volt pénze.
Egészség
Egy új kutatás szerint már napi fél kanálnyi olívaolaj csökkentheti a demenciában való elhalálozás kockázatát, de ez még nem minden.