Kipróbáltuk a sportosan elegáns Audi A3 Limousine-t - Nem csalódtunk!
Az interneten egyre gyakrabban találkozni az „ilovemywork” hashtaggel, ami egyeseknek, akik gyűlölik a munkájukat olyan lehet, mint egy hatalmas arculcsapás. Tőlük kérek most elnézést, ugyanis amikor újabb lehetőséget kaptam egy luxusautó tesztelésére, legszívesebben én is nagybetűkkel kiírtam volna mindenhova, hogy „IMÁDOM A MUNKÁM”. De vajon milyen járgányba tehettem be most a popsimat? Egy gyönyörű, 140 lőerős Audi A3 1.4 TFSI Limousinba.
Az alapok
- Típus: Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI CoD S tronic
- Motor: 1395 ccm
- Teljesítmény: 140 LE
- Átlagfogyasztás: 4,7 l/100km
- Ár (extrákkal): 10 900 640 Ft
Az első benyomás
Egy csütörtöki napon kaptam kézhez a kulcsokat ehhez a fekete csodajárgányhoz, ami annyira lázba hozott engem és kolléganőimet, hogy a szakadó eső ellenére lerohantunk a parkolóba, és közelebbről szemügyre vételeztük. Elsőre annyit, hogy megérte elázni, hiszen valóban fantasztikusan néz ki ez az új Audi A3 Limousine!
A részletek bűvöletében
Miután becsuktuk a szánkat és kinyitottuk az autó ajtaját, gyorsan beültünk, hogy az autó belsejét is megcsodálhassuk. Nők lévén az első, ami azonnal feltűnt nekünk, az a gyönyörű gesztenyebarna félbőrbelső volt, középen fekete szövetkárpittal, illetve a szürke tetőkárpit. Utóbbival sajnos szerzett egy negatív pontot a tervezőgárda, ugyanis annak ellenére, hogy több szürke díszítőelem is található a belsejében, nekünk mégis jobban tetszett volna fekete tetőkárpittal, illetve műszerfallal. Ez természetesen az „ízlések és pofonok” kategóriába tartozik, de egy teszt mindig szubjektív.
A félbőr kárpit azonban nagyon jó választás, hiszen mi nők nyáron rengetegszer hordunk rövid szoknyát vagy nadrágot, ami egy bőrülés esetében nagyon kellemetlen lehet, hiszen hozzátapadunk a bőrüléshez. Ennél a félbőr kárpitnál azonban nem merül fel ilyen probléma.
Gombok és turbinák
Ezután a különféle gombokra terelődött a figyelmünk, illetve az érintőképernyőre, ami az autó indítása után magától emelkedik ki a műszerfalból. Ez egy szuper dolog! Itt azonban újra jön egy „de”, ugyanis csalódás volt, hogy nem érintőképernyős a kijelzője.
A gombok elrendezése eleinte furcsának tűnt, főleg a középkonzolon található nagy tekerő, amivel a rádiót/érintőképernyőt tudjuk irányítani, de vezetés közben rájöttem, hogy ennél kényelmesebb megoldással még nem találkoztam. A „start/stop” funkció, a vészvillogó és a parkoló asszisztens kikapcsoló gombjának működtetése nagyon tetszett, ugyanis nem a szokásos módon be kell nyomni, hanem le. Ez természetesen részletkérdés, vagy mondhatnánk akár teljesen érdektelen dolognak, de számomra ez mégis említésre méltó.
A másik feltűnő dolog a műszerfalon a fűtés, illetve hűtés fúvókáinak a kialakítása. Nem a megszokott módon néznek ki. Nekem turbinák, illetve egy ventilátor jutott az eszembe, ami az autó elegáns jellegéhez nem igen illik, de számomra ez nem volt zavaró.