Légy híres, légy mesés, légy divatos!

Manapság a divat mindenkié, de mégis senkié. Hiszen bárki belekapcsolódhat, egy csapásra híres lehet, aztán meg ott találhatja magát az összes jelentős programon, bulin, és bemutatón.
Manapság a divat mindenkié, de mégis senkié. Hiszen bárki belekapcsolódhat, egy csapásra híres lehet, aztán meg ott találhatja magát az összes jelentős programon, bulin, és bemutatón.
Nincsen ez máshogy a sztároknál sem. Hiszen ha valaki már egyszer bekerült a celebritik csillogó világába, aligha akar kikerülni ebből a „családból”. Igen, itt beszélhetünk családról, mert nem sok olyan belterjes világ van, mint a divaté. Mindenki ismer mindenkit, nagy rajongója a másiknak és respektálja annak munkáit.
A divat mindenkié
Természetesen ebből az őrületből a sztárok sem maradhatnak ki. Régen a divat még elhatárolódott, inkább volt funkcionális, mint státuszszimbólum. De amikor Audrey Hepburn Givenchy múzsája lett, elindult egy olyan megállíthatatlan folyamat, ami ma már szinte túlburjánzott méreteket ölt.
Manapság a sztárok nem csak inspirálják a divattervezőket, hanem ők maguk kreálják a divatot. Vannak, akik jó barátságot kötnek divattervezőkkel (Lady Gaga és Alexander McQueen barátsága különlegesnek számított, hiszen az énekesnőnek többször is a divattervező álmodta meg meghökkentő ruháit.
Sztárok és a divattervezés
Van, hogy a divatházzal közösen, van, hogy saját márkát alapítva „veszik kezükbe a tűt és a cérnát”. Vegyük például Kate Moss-t. A szupermodell a Top Shop nevű angol divatházzal jelentetett meg kollekciót nem kevés sikerrel. Vagy ott van Madonna, aki pár éve a H&M-nek tervezett ruhákat, mostanság pedig Material Girl néven kreál ruhákat a fiataloknak. Aztán azok a sztárok, akik mára saját márkával bírnak. Ilyen például Victoria Beckham, aki ma már egy róla elnevezett divatházat irányít, vagy a kisebb népszerűségnek örvendő Dannii Minouge is.
Nem feledkezhetünk meg az Olsen ikrekről, akik, miután kinőttek az aranyos gyerekfilmekből, és a drámázós, de mégis vicces tini komédiákból, a divat világába vetették magukat és mára ők is saját márkát, Elizabeth and James néven, képviseltetnek a divatvilágban. De nem csak a pophercegnők vagy a tini sztárok határoztak úgy, hogy ők öltöztetik, a divatfanatikusokat.
50 Cent és Justin Timberlake ruhái
A keményebb zene hívei is papírt és ceruzát ragadtak, hogy megvalósítsák az elképzelésüknek, vagy a személyiségüknek leginkább megfelelő darabot. 50 Cent is egy ilyen divatbirodalom, a G-Unit Clothing Company atyja, ahol a magukra valamit is adó gengszterek megtalálhatják a számukra legideálisabb ruhát, cipőt vagy éppen kiegészítőt. 50 Cent mellett egy másik rapper, Beyonce kedvese, Jay-Z is ruhatervezésre adta a fejét és Rocawear nevű márkája bekerült a legelismertebb hip-hop öltözékek közé. A legújabb szenzációnak mégis Justin Timberlake kollekciója számít, aki William Rast név alatt jelenteti meg ruháit üzlettársával Trace Ayala-val együtt.
Természetesen nem feledkezhetünk meg a botránykirálynő Paris Hiltonról sem, akinek énekesnői, színésznői, buli királynői karrierje mellet arra is volt ideje, hogy önálló márkát kreáljon. Jelmondata is tükrözi szemléletét: „Egy álom vált valóra azzal, hogy saját ruházati vonalat alakíthattam ki. Ez egyszerűen csak olyan, mint Paris maga: mókás, ragyogó és feltűnő.”
Sztármárkák
A Hilton lány mellett P. Diddy is olyan személynek számít, aki ha valamihez hozzáér, az arannyá válik a keze alatt. Legyen szó lemezkiadásról vagy ruhatervezésről. P. Diddy, Sean John Clothing nevű kollekciója hamar az ismert dizájnerek sorába repítette a rappert.
Végül, de nem utolsósorban ott van Gwen Stefani, aki már a No Doubt-ban való működése közben is felhívta magára a figyelmet különleges stílusával. Később ezt a stílusvonalat vitte tovább nagy sikerű L.A.M.B. nevű márkájával, ami 2004-es debütálása óta számtalan elismerést söpörhetett be. Így mostanra már sokszor nem csak a jól ismert márkák közül válogathatunk, de kedvencünk stílusát követve, a sztárok kollekciója révén, magunkra is ölthetjük kedvenceinket.